Pulpe de pui cu bere la cuptor si cartofi cu unt

Dupa cum va spuneam in postarea anterioara, Duminica iar a fost zi de gatit. Dupa saptamana in care am gatit light asa imi ardea buza dupa ceva papica cu carne… Asa ca am zis sa fac niste pulpe de pui la cuptor. Mi-a luat jumatate de ora sa dau o fuga pana in Billa de unde am luat doua caserole de pulpe superioare de pui, dezosate si fara piele. Mai aveam o punga mare de cartofi noi, de gradina, primiti de la mama pe care am zis sa-i fac cu unt la tava.

Pulpele le-am spalat bine in apa rece, le-am curatat de pielite si resturi de oase si le-am pus la marinat pentru vreo doua ceasuri. Marinata am facut-o din 5 catei frumosi de usturoi, doua lingurite zdravene de boia dulce, jumatate de lingurita de chili iute ca focul, piper proaspat macinat si extra aromat, cimbru uscat, busuioc uscat, sare, ulei de masline si otet balsamic. In timp ce pulpele stateau frumusel la marinat in frigider sub folie am curatat cartofii. Am topit jumatate de pachet de unt in cuptorul cu microunde si am facut un amestec din unt, rozmarin proaspat tocat, sare, piper, cimbru uscat si oregano uscat. Acest amestec l-am pus peste cartofii care se lafaiau deja in tava.

Tava am acoperit-o cu folie si am dat-o la cuptorul incins la 200 de grade pt aprox 40 de minute. Intre timp am curatat cativa morcovi mai maricei, doua cepe rosii mari si 3 ardei grasi si le-am calit putin in ulei de masline. Am adaugat si doua cutii de ciuperci peste legume si frunze de telina tocate, am pus cam o lingurita de Maggi – mix de legume si am lasat cam 5 minute pe foc mic in tigaia cu capac. Aceste legume le-am pus pe fundul vasului roman iar peste ele am asezat frumos carnea de pui. Peste toata afacerea am turnat o doza de Timisoreana (doua doze turnasem in mine deja… ;)). Am scos cartofii din cuptor (care erau deja patrunsi) si am pus vasul roman acoperit pana s-a innabusit puiul. Cand puiul a fost bine patruns (cand este intepata carnea de pui cu o furculita nu trebuie sa mai iasa sange) am luat capacul vasului roman, am presarat patrunjel proaspat tocat si am mai lasat cam 15 minute astfel incat puiul sa capete o crusta crocanta deasupra.

Am scos puiul si am pus cartofi in cuptor exact pe aceleasi considerente – sa capete culoare si crusta.

Intre timp am facut si o mega salata de castraveti si rosii de gradina cu usturoi proaspat si otet de vin alb.

Nu are rost sa va povestesc cum s-au batut turcii la gurile noastre, si cum a curs berea rece … :) Spor la gateala!

8 Răspunsuri to “Pulpe de pui cu bere la cuptor si cartofi cu unt”

  1. Eu am mancat a doua zi si confirm: dupa porc … chicken “rulz”

  2. Pulpele de pui au iesit fragede si aromate, mai ales ca au fost “cufundate” in acel sos delicios cu legume si ciuperci. Mmmmm!!! Cartofii aurii, usor rumeniti si acea salata racoaroasa cu rosii, castraveti si un strop de usturoi au completat masa de duminica.
    Radu ne-a asteptat si cu o surpriza dulce, as putea spune ca a fost cireasa de pe tort ( my opinion :) ) : Tarta cu mascarpone si caramel (de milioane! )
    Congrats.!

  3. Btw, pe cand urmatoarea praji…? :P

  4. @Alina: Va crede lumea ca te-am platit ca sa zici de bine :). O sa vina si prajitura urmatoare candva…

  5. Sigur, Radu! Pana la sfarsitul lunii astept plata… :)))

  6. Asta fac sambata. Jur! :D

  7. Foarte bun preparatul,eu l-am servit cu orez,decat o problema:am folosit ciuperci proaspete,champignon, si au iesit amare la gust.Poate de la bere.In rest,foarte bun.

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 40 other followers

