Cartofi gratinaţi la cuptor

După lupte seculare, care au durat aproximativ două săptămâni, reușesc să vă mai propun o rețetă și anume cartofi gratinați cu cașcaval. Este o rețetă extrem de simplă și gustoasă. Acest fel de mâncare poate sa fie servit așa cum este sau drept garnitura pe lângă ceva cărneturi. De asemenea puteți să vă jucați și să improvizați variante diferite (la sfârșit o sa va propun o a doua abordare a cartofilor gratinați).

Prima data am fiert în coajă un kilogram și jumătate de cartofi roșii. Pe lângă acești cartofi am mai folosit patru ouă, două rotocoale de cașcaval (fiecare de 250 de grame), smântână (cam 300 de grame), un pahar de lapte pătrunjel și ceva condimente, adică piper, cimbru și nițică nucșoară.

Deoarece aveam numai smântână groasa am folosit paharul de lapte ca să o diluez. Acum fac o paranteză și vă împărtășesc  un mic secret. NU faceți cum am făcut eu!!! Folosiți smântână specială pentru gătit (am luat LaDorna dar sunt convins ca mai sunt și alți producători). Eu de puțin timp am descoperit-o și vă spun drept, a fost dragoste la prima vedere. Îmi place atât de mult deoarece nu-și schimbă calitățile în timpul coacerii. Dar să revin la rețeta noastră. În smântâna amestecata cu lapte am pus trei oua întregi, cașcavalul ras (am lăsat numai puțin pentru a da un strat final pe deasupra cartofilor) și condimentele.

Am uns vasul roman de lut (pe care l-am ținut înainte 20 de minute în apă) cu unt și am început sa feliez cartofii și să-i așez ca solzii unui peşte. Când am terminat un rând de cartofi am acoperit cu amestecul cu cașcaval și am pus un nou rând de cartofi.

Am procedat asa pană am terminat ingredientele. Ultimul strat e musai să fie din cartofi. peste acest ultim strat am ras restul de cartofi și am uns cu ou bătut.

Am lăsat vasul în cuptor la 180 de grade pana cartofii s-au rumenit deasupra frumos. Cam cu 10 minute înainte sa-i scot am mai dat un strat de ou și am presărat pătrunjel verde tocat.

La servire am adăugat și o crenguță de rozmarin care a dat o aromă deosebită preparatului care oricum avea un gust extraordinar.

Fix la două zile după ce am gătit cartofii aceștia am avut ocazia sa gust o altă variantă care a ieșit de asemenea extrem de bună (poate mai bună decât varianta mea). Iată și această variantă: cartofii nu au fost fierți ci doar feliaţi și așezați în straturi într-un vas mare Yena cu capac. Intre straturi au fost puse feliuțe de șuncă afumată. Peste tot amestecul s-a turnat smântâna pentru gătit care a fost condimentata cu rozmarin, piper și Maggi (atunci am descoperit și eu aceasta minunăție). Vasul a fost acoperit și dat la cuptor și nimic mai mult. A fost lăsat cu capac pană la sfârșit când cartofii, care au fiert efectiv în smântână, s-au rumenit. Au fost delicioși!

Later edit: După cum vă spuneam există o mulțime de variante asa că vă propun și reţeta lui Emil.

20 Răspunsuri to “Cartofi gratinaţi la cuptor”

  1. Foarte fain, ți-au ieșit mai frumoși decât ai mei!

  2. Hehe, las ca si ai tai sunt mega faini si sigur si mega gustosi!!!

  3. A, despre smântână sunt multe mituri, însă treaba stă așa: Cu cât e mai puțin grasă, cu atât se brânzește mai tare (se coagulează). De aceea, caută întotdeauna o smântână foarte grasă, peste 25%. Smântâna “dulce” are în jur de 32%, de aia nu se taie decât foarte greu :-)

    Smântână grasă găsești de obicei la vrac prin diverse supermarketuri sau piețe în zona lactate. Merită, crede-mă!

  4. Dap, ai dreptate! Smantana de gatit are fix 32% grasime :) E mai scumpa dar face toti banii!

  5. edituramateescu Spune:

    Superba reteta! O s-o incerc chiar astazi ptr ai mei, fiindca eu m-am saturat numai citind-o si vazand imaginile:)

  6. chiar ma gandeam ce sa mai gatesc… am toate ingredientele in casa, chiar si smantana, e drept ca e “Lacta” de Giurgiu, ca asta imi place cel mai mult, e autohtona ;)… sa vad ce fac din pulpele de pui.

  7. @Edituramaeescu: Sper ca ti-a iesit bine :)
    @BlueRiver: Spor la treaba !!! :)

  8. Buna,

    Numele meu este Adrian si iti scriu in numele site-ului http://www.GatesteInteligent.ro . Ne-ar face placere sa faci parte din echipa de parteneri/blogeri pasionati de arta gatitului. Pentru acest lucru te rugam folosesti formularul de la pagina: http://www.gatesteinteligent.ro/inscrie-blog-gateste-inteligent.html sau trimite-ne mail la adresa office@gatesteinteligent.ro

    pasiunea de a gati!
    Adrian T

  9. Vai ce fumos arata!

  10. @goldie: Multumesc frumos. Oricum, gustul a fost pe masura look-ului :)

  11. O sa gatesc si eu maine pentru prietena mea reteta aceasta , cred ca in loc de rozmarin o sa adaug putin busuioc :-? vreau sa ii servesc langa o friptura de pui cu portocala , ananas si miere .

  12. sunt f, aspectosi si cred ca f, buni.am sa incerc si eu

  13. SE poate folosi smantana de gatit gran puccina e foarte buna se gaseste si in real sau kaufland

  14. foarte bun felicitari pt cartofi

  15. am facut aceasata reteta…..sunt fffffffoooartteee delicfiosi …………!!!!felicitari!!!

  16. soryna Spune:

    am facut si eu reteta si sunt f buni…azi am facut-o ptr a doua oara si cu siguranta am sa mai fac :)

  17. foarte bun

  18. Lorena Maria Spune:

    arata incredibil de bine..am intrat pe acest blog din intamplare la serviciu cand nu aveam ce sa fac, si mi-ai/mi-am facut o poftaaaa..abia astept sa ajuns acasa.

  19. wow, arata tare bine! o sa incerc si eu dar cea cu sunca!

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 37 other followers

