La insistenta publicului: Pui cu rozmarin si cartofi picanti

In primul rand avem nevoie de pui. Piept, pulpe, aripi, nu conteaza atata timp cat e proaspat si arata bine. Eu am facut cu piept care a fost foarte bun in varianta asta (exista riscul sa iasa sec).

Am portionat pieptul in 4 bucati generoase si l-am curatat de eventuale grasimi si pielite. Dupa curatare si spalare l-am uscat pe prosoape de hartie. Urmeaza componenta cea mai importanta: marinata. Am zdrobit in mojar piper negru, rosu si verde (condimentele proaspat macinate au o aroma mai puternica), 3-4 boabe de ienibahar si la sfarsit 4-5 catzelusi de usturoi. Dupa ce am zdrobit si am amestecat aromele astea am mai adaugat un praf de ghimbir, cimbru macinat si nitzel oregano. Acum urmeaza component cea mai importanta care si da nume retzetei… Cum era puiul cu rozmarin fara rozmarin??? Asa ca am jumulit frunzele de pe o crenguta de rozmarin proaspat si le-am tocat putin cat sa-si elibereze aroma mai bine. Le-am pus peste ingredientele de mai inainte si am innecat totul in ulei de masline extra virgin. Am mai pus sare de mare si o idee de chilli si boia dulce. Am turnat totul intr-un bol de sticla si am marinat pieptul de pui. Acum, in mod normal, puiul ar trebui sa se odihneasca in marinata asta macar vreo 5-6 ore la frigider, dar eu, in criza de timp, l-am lasat doar vreo 2 ceasuri si a fost bun si asa. De gatit l-am gatit intr-un vas de jena acoperit la 200 de grade cam 50 de minute (cuptorul l-am incins vreo 10 minute inainte). Dupa primele 15 minute am adaugat si un pahar de vin alb demisec ca sa-I dea o aroma mai bogata. Inainte de a fi gata cu 10 minute am luat capacul vasului ca sa prinda nitel de culoare carnea pe deasupra. Ah, era sa uit, printre carne am adaugat cativa catei de usturoi zdrobiti in coaja.

Cartofii. Cartofii au fost niste cartofi rosii foarte frumosi, luati din piata de langa mine (niste = vreo 2 kilograme jumatate). I-am curatat si i-am taiat (in apa rece) in bucatele maricele sa nu zica lumea ca-s zgarcit. Pentru ei am pregatit un sos picant compus din piper, chilli (boia iute), vreo 2 linguri de boia dulce, sare de mare, cimbru, usturoi, nitel rozmarin proaspat, 2 linguri maaaari de bullion si ulei de masline din belsug. Am pus cartofii in tava (eu mi-am luat un Tefal si am zis adio mancarurilor prinse de tava) iar peste ei sosul. Am amestecat totul si am acoperit tava cu folie de aliminiu in care am dat vreo 5-6 gaurele cu o scobitoare. Cartofii s-au facut in acelasi timp cu puiul asa ca temperature a fost tot de 200 de grade. Inainte de a-i scoate cu 10 minute am luat folia de pe tava si am presarat peste cartofi o legatura de patrunjel verde tocat nu foarte marunt.

Toata nebunia asta a fost ingurgitata impreuna cu o salata de salata verde bine asezonata cu ceapa verde si usturoi verde.

Nu mai ramane decat sa va urez spor la treaba si sa aveti grija cand scoateti tavile sa nu va ardeti cum m-am ars eu.

3 Răspunsuri to “La insistenta publicului: Pui cu rozmarin si cartofi picanti”

  1. no, bravo, mă! era vremea. poate te prind că putorești!🙂

  2. Asa i-am zis si noi, astia pe care „face experimente gustoase” … Era cazul sa-si faca curaj !

    Nu-l lasam sa „putoreasca”, stai pe pace !

  3. Mmm… arata bine… Ne faci pofta🙂

Lasă un răspuns

