„Coaste” cu miere si portocale plus cartofi marinati

Sambata am gatit din nou – de dimineata pana seara. Am invitat din nou cativa prieteni pe la mine si evident ca nu puteam sa-i astept cu masa goala.

Primul lucru de care m-am ocupat au fost cartofii marinati. M-am gandit ca avand in vedere ca nu voi folosi marinata la carne, sa incerc macar sa marinez cartofii. Si nu a fost o idee rea.

Am facut un sos din 5 linguri de pasta de rosii, ulei de masine, piper, cimbru uscat si ingredientul secret: o lingurita de sos salsa „exxxtra hot”. Sosul asta are si el o poveste: l-am primit de la Misu direct din mexic si e cea mai data dracului iutzeala pe care am gustat-o in viata mea. Dar sa revenim la cartofii nostrii. In sosul de mai sus am mai adaugat sare si doua cani mari de apa. Sosul asta l-am turnat peste 2 kg de cartofi congelati pe care i-am lasat in frigider pana la momentul in care i-am gatit.

A urmat un moment istoric pentru mine: prima prajitura construita cu manutele proprii. O sa va dau reteta (si pozele) intr-o postare viitoare.

Dupa ce am terminat cu experimentul Tiramisu m-am apucat sa fac un sos alb pt coaste. M-am gandit ca sosul sa fie ceva racoros si fresh asa ca am combinat o cutie de iaurt cu frunze de menta proaspete, alune macinate, piper, un catel de usturoi pt savoare si jumatate de ardei iute verde. Reteta e inspirata de sosul facut de Adi Hadean la gratareala din Timisoara (merci Adi). A iesit ceva super bun…

Friptura a fost urmatoarea pe lista. Am tras o fuga pana la macelaria Femadar din Giroc impreuna cu Cristi care stiind ce urmeaza s-a oferit sa ma ajute cu transportul, ba mai mult a si sacrificat 4 bonuri pt carne (multumim frumos)J Am luat 2 kilograme jumatate de coaste. Acum sa va povestesc cum e si cu coastele astea si de ce am pus in ghilimele la titlu. Coastele sunt de fapt bucati de piept de porc impreuna cu soric si un strat subtire de slaninutza. Piptul e transat in bucati astfel incat pe fiecare bucata de carne sa fie si cate o coasta.

Dupa ce am transat carnea am pus-o in saramura (apa cu sare) pt aproximativ doua ore. Dupa ce saramura si-a facut datoria am mutat coastele in ceaunul meu credincios impreuna cu 2 litrii de bere Timisoreana, cateva frunze de dafin, o mana de piper negru nemacinat, cimbru si o idee de sare.

Am mai pus si cateva bucati de carnat afumat care sa imprumute din aromele lui. Dupa 2 ore de fiert molcom am scos carnea intr-un bol.

Separat am facut o glazura din doua linguri de pasta de rosii, usturoi, ghimber proaspat taiat fasii lungi, cimbru verde, rozmarin verde si sare.

Bucatile de carne fiarta, imprietenite cu glazura, au fost asezate in tava antiaderenta si date la cuptorul incalzit la o temperatura de 180 de grade.

Din 15 in 15 minute am turnat peste carne un suc format din miere, vin rosu si sucul a doua portocale.

La un moment dat am pus pe o tava de cuptor acoperita cu hartie de gatit si cartofii marinati care asteptau in frigider. In jumatate de ora au fost prajiti.

E o reteta putin mai complicata dar va garantez ca rezultatul e pe masura eforturilor.

Spor la gateala!

4 Răspunsuri to “„Coaste” cu miere si portocale plus cartofi marinati”

  1. Bestial arata, parca-i simt si gustul! Felicitari!

  2. A fost asa buna incat ieri am cerut ce a mai ramas de sambata !

  3. vai de mă-sa! (asta-i de bine)🙂

  4. @Zoli Chiar a fost gustoasa🙂
    @Piff Ma bucur ca v-a placut. O sa mai fac.
    @Adi🙂 Cand mai dai prin Timisoara te astept cu asa ceva😉 Merci mult ca m-ai adaugat la blogroll!

Lasă un răspuns

