Conopidă la cuptor

Am primit in weekend pachet de acasa. Are mama o vorbă: cum sa dai banii pe legume cand noi avem in gradina de toate?!? Si are dreptate: nici nu se compara ceea ce se gaseste in supermarket sau chiar in piata cu ceea ce imi trimite ea proaspat din gradina.

Deci cum va spuneam, am primit pachet: varza, castraveti, dovlecei, cartofi noi si…3 conopide superbe.

Asa ca aseara m-am gandit sa dau un sens conopidei primite. Zis si facut. Am spalat si separat in „buchetele” 2 conopide. Mai aveam un sfert de borcan de masline verzi umplute cu gogosar rosu la care le-am facut un „upgrade”: am introdus in fiecare maslina pe langa gogosar si cate o bucatica de usturoi. Am feliat 3 dovlecei primiti tot de acasa (dovleceii erau gen zucchini adica de dimensiunea unui castravete mare). Au urmat doua legaturi de ceapa verde – doar partea alba a cepei – si doua rosii taiate cuburi.

Initial ma gandeam sa fac o mancare usoara, fara strop de carne… Din pacate (sau din fericire) aveam o bucata de sunculita afumata in frigider care arata atat de bine incat nu am rezistat tentatiei de a adauga macar jumatate de kilogram peste legumele de mai sus.

In final am pus ulei de masline, sare, piper proaspat macinat (din belsug), cimbru uscat si putin busuioc uscat. Ingredientul secret a fost un pahar de vin alb demisec care i-a dat mancarii o savoare deosebita.

Am acoperit tava cu folie metalica si am dat-o la cuptorul incins la 200 de grade.

Intre timp am spart doua oua peste 3 linguri de zmantana si 2 linguri de branza sarata rasa.

Amestecul acesta l-am pus peste legume la aproximativ 40 de minute dupa ce am pus tava in cuptor. Nu am mai acoperit tava cu folie pentru ca legumele sa se rumeneasca pe deasupra. Dupa inca 15 minute mancarea era gata. A iesit ceva de zile mari: o mancare usoara, gustoasa, foarte aromata si putin picanta datorita piperului.

Sper sa va placa si spor la treaba!

5 Răspunsuri to “Conopidă la cuptor”

  1. Elena-Sofia Says:

    Asta da, merge stomacului meu „sensibilos”. Arata super „buchetul”.
    Sper ca ai avut pofta.🙂

  2. @Elena: Da, e usor de facut si usoara pt stomac. Oricum eu am mai „imbunatatit-o” si cu cateva lingurite de zmantana in farfurie🙂

  3. bravo, Ucu! foarte bine arata si cred ca e suuuper gustoasa mincarea ta legumicola! …daca puneai niste pamigiano deasupra si eliminai „carnoasele” ma cucereai definitiv cu retea asta🙂

  4. *parmigiano… parmezan, adica😀

  5. Anunturi imobiliare…

    […]Conopidă la cuptor « Cook like a man![…]…

Lasă un răspuns

