Minestrone paesano

Nu stiu cum am reusit dar am racit😦

Stand in pat mi s-a facut cam foame si am inceput sa ma gandesc „oare ce sa-mi gatesc rapid, usor si sa merga de minune cu raceala mea?”. Intr-un moment de inspiratie mi-am adus aminte de minestrone – o supa usurica pentru stomac dar cu o consistenta groasa, pastoasa servita fierbinte…

Acum sa va povestesc putin despre minestrone (pentru ca despre cum se face minestronele o sa am foarte putine de povestit).

Minesrone este unul dintre cele mai vechi feluri de mancare din Italia. Diverse variante ale acestei supe sunt descrise in retete ramase inca de dinainte de formarea Republicii Romane. Felul aceasta era o mancare ce facea parte din „cucina povera” adica bucataria celor saraci. Era una din mancarile cu care soldatii romani s-au hranit atunci cand Imperiul roman a inceput expansiunea sa.

De ce era minestronele o mancare atat de populara? Pentru ca era foarte ieftina din cauza ca in aceasta supa se adaugau toate resturile de la mancarurile de cu o zi in urma.

Aveai cateva linguri din pastele facute aseara, cateva coji de paine uscata ramase sau cativa cartofi fierti? Mai adaugai cateva legume gasite in gradina si aveai o mancare satioasa pt inca o zi.

In zilele noastre exista doua curente in ceea ce priveste minestronele: o varianta in care supa este facuta numai din componente proaspete fara „leftovers” si un alt curent care e mai clasic adica foloseste ramasitele cinei de cu o seara inainte dar si legume proaspete.

De asemenea minestronele se poate face doar cu legume si paste sau se poate adauga si carne.

Dar destul cu povestile. Aseara am ales sa fac un minestrone in varianta a doua adica cu resturi. I-am zis Minestronele taranului (paesano)🙂.

Am calit in ulei o ceapa si doi catei de usturoi impreuna cu trei morcovi mici taiati rondele si o jumatate de salam de vara taiat bucati. Cand ceapa a fost aurie am adaugat un litru de supa de pui primita de acasa (v-am povestit ca am primit pachet Duminica). In momentul in care a inceput sa clocoteasca supa am adaugat o mana de cartofi congelati din cei pentru prajit, o mana de paste conchiglie, o mana de taietei sfaramati, cateva feliute de ardei iute si o cutie de rosi taiate cuburi. La sfarsit am pus o farfurie plina cu ramasitele conopidei la cuptor facute marti, doua felii de paine neagra facute firmituri si o mana de alune sfaramate in mojar. Am potrivit de sare si piper, am mai pus o cana de apa si un catel de usturoi proaspat zdrobit si gata! A iesit ceva ingrozitor ca si “look” dar minunat ca si gust si aroma.

La sfarsit vreau doar sa va urez spor la treaba si sa va aduc aminte ca minestronele nu are o reteta fixa si ca puteti sa va jucati cum vreti cu el.

Un răspuns to “Minestrone paesano”

  1. Nu pare deloc ingrozioare ca aspect…mai ales ca a fost atat de frumos ornata.
    Cred ca a iesit un minestrone f. aromat?! Delicious!!!🙂

Lasă un răspuns

