Muschiulet umplut in crusta de mustar

Acum cateva saptamani am facut o friptura mai speciala. Pe cat a fost de buna pe atat de simplu a fost de gatit. 99% din savoarea fripturii a fost data de marinata in care am tinut muschiuletul timp de 24 de ore.

O marinata are trei componente principale: uleiul – care poate sa fie de diferite proveniente dar cel mai utilizat e cel de masline, componenta acida – otet balsamic, vin, suc de lamaie, etc si componenta aromatica – piper, usturoi, ceapa, cimbru, etc.  Fiecare din cele 3 componente are un rol important in marinare: componenta acida are rol de a fragezi carnea, mirodeniile dau aroma carnii iar uleiul sigileaza in interiorul carnii aromele. Stiu ca multi dintre voi cunosc aceste lucruri dar sunt sigur ca pentru multa lume aceste informatii sunt folositoare.

Dar sa revenim la friptura noastra. Aveam in congelator doua bucati frumoase de muschiulet de porc. Am zdrobit in mojar piper rosu, piper negru, boabe de mustar, ienibahar si cateva frunze de dafin. Amestecul acesta l-am combinat cu sare, ierburi proaspete (rozmarin, cimbru si usturoi maruntit), cu cateva linguri de ulei de masline, o cana de vin alb si zeama unei lamai.

Am crestat carnea si am trecut cutitul prin muschiulet astfel incat acesta sa poata sa fie umplut.Intr-un vas de sticla am pus marinata si carnea  lasandu-le sa se imprieteneasca acoperite in frigider pana a doua zi.

Dupa aproximativ 24 de ore am impanat cele doua bucati de carne cu cate doua bucati de carnat afumat, le-am pus in vasul roman impreuna cu restul marinatei, am acoperit vasul si le-am dat la cuptor la 190 de grade.

Intre timp am amestecat cam 3 linguri de miere cu 2 linguri de mustar dijon. Dupa oproximativ o ora jumatate am scos carnea si am uns-o cu acest amestec. Am marit temperatura la 200 de grade si am mai lasat vasul descoperit in cuptor pana cand carnea a facut o crusta frumoasa deasupra.

Toata aceasta nebunie a fost servita cu varza calita si un sos de iaurt cu usturoi si menta. Mi s-a spus ca a fost a doua chestie in top dupa coastele cu miere si portocale🙂

Spor la gateala!

9 Răspunsuri to “Muschiulet umplut in crusta de mustar”

  1. de-abia astept sa facem „un repetir”😀

  2. Poate sambata…🙂

  3. da da … nu suna rau ! I’m in !

  4. […] Cook like a man! Cook like a man! « Muschiulet umplut in crusta de mustar […]

  5. te miști bine, îmi place de tine:-)

  6. @adi: sa vezi noua cat ne place :))

  7. Parca iar mi se face dor de „Muschiuletz cu surpiza”😀

  8. Neee. Urmatarea mancare cu carne o sa fie gullas. Asa-i ca-ti pare rau?😀

  9. […] De sărbători am fost plecat acasă la Simeria unde printre altele am mai și gătit câte ceva. Pentru masa festivă de Crăciun am zis să fac o friptură mai specială așa că am făcut un mușchiuleț împletit la cuptor. De fapt rețeta asta este o variațiune a mușchiulețului umplut cu crustă de muștar. […]

Lasă un răspuns

