Sos de tomate cu busuioc si usturoi

Duminica din nou am primit pachet de acasa… si din nou in cantitati industriale🙂. Am primit o ladita plina cu rosii proaspete de gradina. Din pacate erau foarte coapte si mi-era imposibil sa dau gata aproape 6 kg de rosii inainte sa se strice. Asa ca m-am gandit sa fac ceva cu ele iar acel „ceva” s-a concretizat in cel mai bun sos de rosii pe care l-am gustat ever.

Dar sa va povestesc cum am facut. Am pus in ceaun cateva linguri de ulei de masline in care am calit 3 cepe potrivite impreuna cu 5 catei de usturoi si 3 gogosari rosii mari. Dupa ce toate de mai sus au fost calite am adaugat cam 4-5 kilograme de rosii spalate si taiate cuburi. Am zdrobit in mojar piper verde, coriandru si ienibahar si am adaugat cam trei lingurite din acest amestec peste rosii. Am mai pus apoi cateva cuisoare, un rulou de scortisoara, vreo 5 foi de dafin, cimbru si busuioc (uscate), jumatate de ardei iute rosu si iute ca focul, cam 3 cm de ghimbir taiat feliute, 10 linguri de zahar si 5 linguri de sare. Cand totul clocotea am adaugat o mana buna de frunze de telina tocate mari.

Dupa 40 de minute de fiert am scos foile de dafin si scortisoara si am pus cam 50 ml de sos de soia impreuna cu un gogosar copt taiat felii. Am fiert totul la foc foarte mic.

Am mestecat cam din 3 in 3 minute sa nu se prinda. Cand a inceput sa se formeze o spuma rozalie deasupra am oprit focul si am lasat amestecul sa se odihneasca 15 minute.

Am trecut totul prin sita. Partea cea mai grea a retetei a fost sa spal sita🙂

Am pus sosul rezultat inapoi in oala curata si am adus din nou la fiert la un foc foarte mic. Am dizolvat 3 linguri de amidon care sa mai lege putin amestecul.

Dupa ce s-a ingrosat sosul am oprit focul si am pus busuioc taiat fin (o caserola de la Real) impreuna cu 4 catei de usturoi maruntit.

Nu va povestesc ce arome erau in bucatarie…:)

Am pus sosul in 4 borcane de 800 pe care le-am tinut 1 minut in cuptorul cu microunde si carora le-am fiert capacele de metal. Borcanele le-am imbrobodit intr-o tava in stergare de bucatarie si am bagat tava in cuptorul incalzit la 60 de grade pt 15 minute.

Din ce am gustat a iesit beton. Deabea astept sa fac niste paste la care sa adaog sosul acesta🙂

Un răspuns to “Sos de tomate cu busuioc si usturoi”

  1. […] si le-am prajit putin in ulei de masline. La sfarsit am pus peste fasole si aprox 350 de grame din sosul de rosii facut saptamana […]

Lasă un răspuns

