Ceva cu dovlecel, conopida si carne…

Marti am gatit din nou. Aveam cativa dovlecei si vreo trei conopide cu care nu stiam ce sa fac. Mai aveam si o bucata de friptura aproape intacta de sambata seara. Asa ca m-am gandit sa le combin cumva pe cele trei, nu de alta dar e criza si e pacat de la Dumnezeu sa arunci mancarea… Dupa vreo 2 minute de „brainstorming” am incropit reteta de mai jos.

Dovlecelul spalat bine l-am taiat pe lung in felii de jumate de cm grosime. Din cauza ca nu am gratar l-am prajit pe o tigaie antiaderenta in care am pus putin ulei de masline. In timp ce-l frigeam am pus pe el sare si un praf de piper. intre timp am pus si buchetelele de conopida la fiert in apa cu sare. Cand am terminat cu dovlecelul si conopida era gata (nu trebuie sa fie extrem de fiarta deoarece urmeaza sa fie data si la cuptor).

Bucata de friptura ramasa de sambata am tocat-o cat mai marunt am putut. Intr-o tigaie adanca, antiaderenta am pus la calit 4 cepe verzi taiate nu prea marunt. Cand ceapa a fost gata am pus carnea pe care am prajit-o vreo 5 minute. Am pus si o cana de vin rosu sec si am lasat sa mai fiarba pana a scazut.

Intr-o tava antiaderenta am pus dovlecelul copt astfel incat sa acopere fundul tavii.

Peste dovlecel a urmat carnea si felii de rosii peste care am pus cimbru si busuioc (uscate) si nitel ulei de masline.

Am acoperit totul cu conopida peste care am pus 2 oua batute cu zmantana si branza de oaie rasa. Deasupra am ornat cu bucatele de cascaval afumat si masline verzi umplute cu gogosari feliate.

Am dat la cuptorul incins la 180 de grade pana deasupra s-a format o crusta aurie. A fost extra buna si foarte usor de facut.

Spor la gatit🙂

3 Răspunsuri to “Ceva cu dovlecel, conopida si carne…”

  1. N-am stiut cum ii spune … dar a fost foarte buna !! … noroc cu friptura aia … ca „fara carne viatza e pustiu”! 😀

  2. Da… cea mai buna leguma tot carnea ramane🙂

  3. of mai Radule mai ….de cele mai multe ori evit in a accesa retetele tale de …bun gust! Arata foarte bine….:-)

Lasă un răspuns

