Chili con carne a la Heston Blumenthal

Ieri m-a mancat intr-o anumita zona sa fac chili. Si nu o reteta obisnuita de chili…  nu, mi-a trebuit sa fac dupa reteta lui Heston Blumenthal (cunoscatorii stiu ca are hal’ mai date dracu retete, in sensu ca le complica de le ia frasu’🙂 ). Asa ca am cumparat 3 caserole de piept de vita plus o caserola de carne de vita tocata.

La inceput am facut o supa in care urma sa se fiarba carnea de vita. Am pus la calit vreo 5 cepe verzi impreuna cu vreo 10 morcovi noi (au fost destul de mici), trei ardei grasi si cateva tulpini de telina. Am pus si o ligurita cu varf de chili plus patru catei de usturoi zdrobiti doar cu marginea cutitului, sare si piper. Jumatate din carnea tocata am prajit-o in unt. Cand legumele au fost calite am adaugat carnea tocata prajita impreuna cu ceea ce a mai ramas din carnea tocata (cealalta jumatate de caserola). Peste tot ce era in oala am turnat o sticla intreaga de vin rosu. Am lasat totul sa fiarba cu capac la foc vioi vreme de o ora si jumatate.

Pieptul de vita l-am lasat de cu o seara inainte in saramura in care am pus si vreo 400 de grame de Ballantines flambat din abundenta (atentie sa nu dati foc bucatariei🙂 ).

In timp ce supa fierbea am scos carnea din saramura, am tavalit-o prin faina si am prajit-o pe tigaie cat sa capete carnea o crusta aurie.

Dupa ce am terminat si cu prajitul am pus doua conserve mari de fasole rosie Bonduelle intr-o tigaie adanca si le-am prajit putin in ulei de masline. La sfarsit am pus peste fasole si aprox 350 de grame din sosul de rosii facut saptamana trecuta.

Am strecurat supa care deja bolborosea de o ora jumatate. Ce a ramas (legume si carne tocata) le-am pasat. In ceaunelul meu preferat am pus carnea prajita si supa. Am mai adaugat si cam 50 de grame de ulei in care am prajit 2 lingurite de chili si doua lingurite de boia normala. Am acoperit ceaunul cu trei straturi de folie de aluminiu ca sa fiu sigur ca e acoperit cum trebuie. Am lasat totul cinci ore la cuptor la temperatura de 140 de grade…

Dupa 5 ore de asteptare carnea pur si simplu se prelingea de pe oase.

Am scos toata carnea intr-un bol sa se raceasca. La urmatoarea etapa am avut un ajutor nepretuit, adica Lili s-a oferit sa marunteasca ea carnea si sa aleaga zgarciurile din carnea de vita. Multumesc si pe aceasta cale🙂. Dupa ce carnea a fost maruntita a fost pusa din nou peste zeama din ceaun impreuna cu legumele pasate si fasolea cu rosii. Am uitat sa va spun ca in legumele pasate am pus si cateva seminte de anason stelat si cam o lingurita de chimen toate trecute prin masina de macinat.

Am mai pus 100 de grame de whisky si am mai dat un clocot. Intr-un final apoteotic, chili-ul a fost gata.

Separat m-am gandit sa fac un fel de garnitura asa ca am pus doua conserve mari de porumb la prajit intr-o tigaie adanca impreuna cu o bucata de unt. Cand sfaraia porumbul am adaugat zmantana sare, piper, cimbru si busuioc. Amidonul a avut rol sa ingroase putin zmantana. La final am ras si niste parmezan proaspat deasupra (din pacate pt garnitura nu am poza pt ca nu am mai apucat :)).

Toata lumea a spus ca a iesit foarte buna mancarea…eu inca ma mai gandesc daca are rost ca data viitoare sa ma mai complic in halul asta sau sa fac o reteta mult mai simpla de chili …🙂

8 Răspunsuri to “Chili con carne a la Heston Blumenthal”

  1. Esti tare moshu, m-ai lasat prost despre reteta asta, nu am inteles mai nimic despre ce ai facut sau dece ai facut asa, dar ma rog, banuiesc ca a fo asa cum traba. Long live the cook.

  2. A fost foarte bun🙂
    Trebuia sa pui o poza si cu porumbul.

  3. @blacki: si daca te gandesti ca eu am mai simplificat reteta…🙂
    @Valentin: n-am mai apucat sa fac poze si porumbului, s-a mancat prea repede🙂

  4. nu esti sanatos…

  5. @Monica: aia-i clar!🙂

  6. Niceness! Taman ieri am mâncat chilli con carne + ciorbă de fasole, la prânz🙂 Nu vrei să știi ce „efect” are combinația😀

  7. @Emil: Welcome here🙂. Banuiesc ca o reactie…exploziva😀

  8. Oricine ce spune … a fost super-buna! … eu astept „reluarea” … candva😉

Lasă un răspuns

