Tarta cu mascarpone si caramel

Duminica dimineata mi-am luat inima in dinti si m-am hotarat sa fac a doua prajitura din viata mea. Asa ca, avand in vedere ca eram deja in Billa ca sa cumpar pulpe de pui  (o sa vedeti ce am facut cu ele in urmatoarea postare), m-am hotarat sa iau si un pachet de blaturi de tarta, niste mascarpone si o cutie de ricotta. Restul ingredientelor le aveam deja acasa.

Intr-o tava speciala (din aceea rotunda la care se detasaza „fundul”) am pus un blat de tarta (pachetul cumparat continea 3 blaturi). Am facut un sirop din cognac, apa,  zahar pudra si un plic de zahar vanilat. Cu jumatate din acest sirop am insiropat blatul. Separat am pus intr-un pahar o mana buna de stafide impreuna cu cognac (nici o masa fara alcool😀 ). Am amestecat o cutie de mascarpone de 450 de grame cu o cutie de 250 de grame de ricotta, am pus zahar pudra si stafidele care dupa 45 de minute se imbibasera cu alcool.

Crema aceasta am turnat-o in tava, am nivelat-o si am acoperit-o la final cu un alt blat de tarta care a fost si el la randul lui insiropat cu cea de-a doua jumatate a siropului.

Pt topping am facut o crema de caramel. Din pacate nu am stiut exact ce cantitati sa pun asa ca am facut-o dupa ureche… si a iesit o tona😀. Oricum eu va sfatuiesc sa folositi cantitatile acestea. Ce  a ramas in plus din crema am amestecat cu frisca lichida si a iesit o inghetata delicioasa pe care am servit-o impreuna cu tarta.

Dar sa revenim. Pentru crema de caramel am pus doua cani de zahar si o cana de apa intr-o tigaie adanca antiaderenta. Cand zaharul impreuna cu apa au devenit un sos gros, galbui am pus jumatate de pachet de unt si frisca lichida (atentie ,cand puneti frisca rece siropul de zahar fierbinte va reactiona destul de naravas).

Am continuat sa amestec pana a capatat o culoare clasica de caramel si s-a mai ingrosat. Am pus toppingul peste tarta si am lasat la frigider cam doua ore. Cand am servit-o am pudrat pe deasupra zahar-caramel, ciocolata sau scortisoara cu zahar (exista niste mini-rasnite care contin aceste amestecuri facute pentru cafea).

Reteta e foarte simpla si super delicioasa (mai ales daca o serviti impreuna cu inghtata de caramel). Spor la treaba!

7 Răspunsuri to “Tarta cu mascarpone si caramel”

  1. bravo, udrescule!
    sa stii ca tot urmăresc blogul tau, sa vad cu ce te mai lauzi, si ma gandeam eu ca ai mai produs ceva bun in week-end.
    trebe sa incerc coastele alea cu miere si portocale, suna bine.
    pupici!

  2. Ahaaaa, deci tu erai acel vizitator zilnic…🙂 Am produs mai multe in weekend. Urmeaza ceva cu pui, cu bere si cu cartofi in unt🙂 Si eu te pup si bafta la coaste! Chiar sunt gustoase.

    • vinovat, recunosc!
      si mie imi place sa gatesc, dar tu te intreci cu gluma(eu nu ma complic prea mult, caut de regula retete usurele, ma enerveaza sa am bucataria plina de vase murdare, plus ca e prea cald acum pentru destrabalari culinare).
      ideea e ca o sa te mai vizitez(pe blog), asa ca pune-te si gateste.
      p.s. poate o intrebi pe maica-ta reteta aia buna de prajitura cu capsuni si frisca(atat mai tin minte, ca avea un blat subtire, in tava de cozonac, si capsuni si o tona de frisca – buna, buna)

  3. Veronica Says:

    Udrescule, esti mortal! Nici nu ma gandeam in liceu ce talent zace in tine! Pacat ca al meu sot este incoruptibil, nici nu vrea sa incerce sa gateasca in afara de clasicele feluri de mancare pe care le face buni, nici sa guste altceva! Te pup!

  4. @Veronica: Welcome here!🙂 Multumesc pt aprecieri. Daca sotul tau nu gateste poti tu sa incerci sa-l surprinzi cu o reteta noua🙂
    @Monica: Daaa…era un fel de tarta cu fructe. Promit ca o sa pun reteta. Pe vremea cand eram noi in liceu nu prea se stia ce este aia „tarta”.

Lasă un răspuns

