Lasagna cu spanac si ciuperci

E cald, e vara…  Din pacate in anotimpul acesta carnea nu prea ne imbie pe niciunul. Cu totii ne dorim feluri usor digerabile, racoroase, care sa nici nu ne solicite prea mult timp in bucatarie. Lasagna cu spanac si ciuperci mi s-a parut reteta care se incadreaza perfect in aceste tipare asa ca mi-am suflecat manecile tricoului si cu ajutorul bunului meu prieten Misu, am pus de o gateala🙂.

Din piata din vecini am cumparat o plasa mare de spanac extrem de frumos si de proaspat. Am spalat spanacul si i-am rupt coditele. Frunzele neapetisante le-am aruncat.

Intr-o oala am pus apa cu sare la fiert. In momentul in care apa a clocotit am adaugat spanacul care a fiert fix 2 minute.  Am oprit focul si am mai lasat frunzele in apa fierbinte pentru inca 5 minute. Spanacul a capatat o culoare sanatoasa, verde intens.

Cat am lasat spanacul la scurs am pregatit un sos alb din jumatate de kilogram de branza dulce de vaci, o cutie de sana de 400 de ml, doua oua batute, usturoi frecat cu ulei de masline (cam 4-5 catei),  frunze de patrunjel proaspat tocat, busuioc uscat si cateva pinch-uri de Maggi de legume. Se poate pune si branza sarata rasa daca va place.

Intr-o tigaie antiaderenta am topit jumatate de pachet de unt in care am prajit o ceapa rosie marisoara taiata solzisori. Peste ceapa am adaugat doua conserve de ciuperci (din pacate nu gasisem in piata ciuperci proaspete). Am taiat spanacul care deja se scursese si l-am pus in tigaie peste ciuperci. Am mai adaugat cam un sfert de cana de lapte, 3 catei de usturoi taiati feliute, piper sare si la sfarsit am pus o lingura mare de amidon diluat in apa astfel incat compozitia sa se lege.

Am fiert pentru 5 minute un pachet de 500 de grame de foi de lasagna (eu am avut din cele verzi, cu spanac). Foile nu necesita fierbere dar altfel nu sunt maleabile si nu putem acoperi tava cum trebuie. Am uns o tava cu unt si am inceput sa montez lasagna: un strat de foi, un strat de ciuperci cu spanac, un alt strat de foi, un strat de sos alb.  Mi-au iesit doua „seturi” de straturi, ultimul fiind cel de sos alb. Deasupra am pus patrunjel verde tocat amestecat cu feliute subtiri de usturoi.

Tava a fost data la cuptorul incalzit la 200 de grade pt aproximativ 50 de minute.

Concluzia unanima a fost ca e un fel de mancare foarte bun🙂

Spor la treaba!

7 Răspunsuri to “Lasagna cu spanac si ciuperci”

  1. Dumnezeule, cat de bine arata! Si eu am mancat 3 biscuiti toata ziua… :((
    You are so damn evil!!!!

  2. naiv absolut Says:

    draga bucatarule, mereu mi-am dorit sa vad o specialitate simeriana. exista ?
    este vreo legatura intre simerian si sumerian ?
    daca exista sa inteleg ca sumerienii erau alcoolici ?
    oare faptul ca erau alcoolici explica inscriptiile sumeriene de pe teritoriul Daciei ?
    e posibil ca taierea viilor de catre Burebista sa insemne adevarata prabusire a civilizatiei sumeriene ?

    multumesc pentru abordarea gastronomica a subiectelor de mai sus.

  3. @Elena: MuaHahHahHahHaaaa (ras diabolic…)
    @naiv absolut: 1. da, numai ca e secreta. daca ti-o spun o sa trebuiasca sa te omor…
    2. aproape aceiasi legatura ca intre simerian si siberian
    3. nu raspund la provocari perfide
    4. da, asa isi tineau socoteala berilor baute
    5. nu stiu de sumerieni dar dacii sigur au fost nefericiti … pana au descoperit hameiul😀

    • naiv absolut Says:

      o supa de hamei ai ? rece, in farfurie lunguiata, verde, transparenta, cu gat mic si cu eticheta ? poa’ sa aiba si malt.

  4. Draga doctore de suflet,

    As vrea sa refac legatura directa intre sufletul mancarurilor postate aici si stomacul meu infometat.
    Nu stiu de ce, dar cred ca legatura s-a pierdut odata cu disparitia sumerienilor din supa de perisoare.

    Multumesc pentru sfaturi

Lasă un răspuns

