Tocăniţă de cârnaţi şi clătite in sos de branză

A trecut încă un weekend, un weekend în care nu m-am lăsat pe tânjala. Asa ca am gătit și sâmbătă și duminică. Va spun acum cu ce m-am ocoşit sâmbătă urmând ca mâine sa pun și rețeta de duminica: pui Tikka Masala – the hard way🙂.

Sâmbătă nu am avut prea mult timp asa ca am făcut ceva rapid. Într-o ora jumătate a fost gata totul. În primul rând am făcut clătite cu dovlecel. Am ras un dovlecel potrivit ca și dimensiune pe răzătoarea mare și am pus sare pe el. L-am lăsat cam 30 de minute după care l-am stors bine în strecuratoare. A urmat un aluat din faina (cam jumătate de kg.), doua oua și bere cât a cuprins aluatul pana a ajuns la consistenta smântânii mai groase. Dovlecelul ras și scurs de apa a fost amestecat cu acest aluat. Pe o tigaie bine încinsa antiaderentă am făcut clătite groase cam de jumătate de centimetru. Dacă ardeți nițel una-doua clătite nu va speriați, e chiar mai bine asa – produsul final va arata mai bine🙂. După ce am terminat cu clătitele am făcut un sos alb din lapte în care am topit bucatele de caș puțin sărat și o lingura de faina pentru ca sosul sa se îngroașe. Acest fel se poate servi de unul singur dar eu am preferat sa îl folosesc pe post de garnitura pentru tocănita de cârnați

Tocănița e super simplă și rapidă. De obicei se face cu chorizo dar din păcate eu nu am avut așa că am folosit carnați iuți autohtoni. Tocana a fost delicioasa si așa. Dar să va spun cum se meştereşte: carnatul l-am tăiat bucăţele potrivit de mărișoare și l-am prăjit în câteva linguri de ulei de floarea soarelui. Când uleiul a împrumutat culoarea roșie a cârnaților și aroma lor, am pus doua cepe roșii tăiate marunt-marunt. Când ceapa a fost transparentă am pus o roșie mare tăiata cubulețe. O conserva mare de mazăre verde a aterizat în tigaie sa tina de urât carnaților. Am mai pus şi vreo trei caței de usturoi tocat și am vărsat în tigaie o cutie de roșii cubulețe. Am pus piper, cimbru, puțin chili și evident sare. Totul a fost gata în 30 de minute… Având în vedere că am gătit atât de rapid din păcate nu am apucat sa fac poze😦. Am pus doar o poză cu ceea ce a ieșit la final.

Oricum, cu rețeta asta sigur nu dați greș când vreți sa le gătiți prietenilor ceva quick and tasty și care mai presus de orice MERGE DE MINUNE CU BERE🙂. Spor la treabă!

2 Răspunsuri to “Tocăniţă de cârnaţi şi clătite in sos de branză”

  1. la asta imi pare rau ca n-am participat

  2. Eh, asta este. Next time🙂

Lasă un răspuns

