Ciorbă de fasole uscată cu ciolan

Nu ştiu cum să va povestesc dar ieri asa m-a lovit o pofta de o zama de fasole cu ciolan… Asa ca n-am mai stat mult pe gânduri si am purces la întocmirea ei.

În drum spre casă am trecut prin piaţa pe la tanti Lenuţa. Dar să dezvolt puţin subiectul. Tanti Lenuţa (nici măcar nu ştiu dacă aşa o cheamă dar eu asa ii spun🙂 ) e o precupeaţa ocoşă foc şi care se pare ca a prins mare drag de mine. De fiecare data când cumpăr cate ceva ma codoriseste cu cate una alta: ba o legătura de pătrunjel, ba nişte ceapă, ba doi castraveţi muraţi… ce are şi ea pe taraba. Drept e ca şi eu tot de la ea cumpăr şi-mi face placere să mai schimb o vorba doua cu ea.

Dar să revenim la fasolele noastre. Cum va spuneam, am trecut prin piaţa şi am investit sase lei într-o jumătate de kilogram de fasole albă. Am luat o fasole marunţică cu bobul cat cel de mazăre (se pare ca fasolica asta fierbe cel mai repede şi rămâne şi întreaga). Pe lângă fasole am primit in dar şi doi ardei micuţi dar foarte „cărnoşi”. Am trecut şi pe la chioşcul cu mezeluri de unde am luat un ciolan frumos de vre-un kil jumate.

Când am ajuns acasă am ales fasolea şi am spălat-o în câteva ape. Acum, dacă vreţi ca să nu aveţi probleme cu emanaţiile nocive de gaze, e recomandat să lăsaţi câteva ore bune fasolea în apa ca să se înmoaie. Eu nu mai aveam răbdare aşa că am pus-o direct la fiert. La 5 minute după ce a dat primul clocot am aruncat apa în care a fiert fasolea şi am adăugat alta apă proaspăta. Am pus şi coşcogeamite jambonul in ciaunel împreuna cu o ceapa şi o ţelina cat pumnul tăiata în bucăţi mari.

Am lăsat totul la fiert cale de un ceas. După ce a trecut ceasul am pus in fasole 4 foi de dafin, piper negru întreg şi 4-5 boabe de ienibahar. Separat într-o tigaie am călit (in untura lăsata de câteva felii sănătoase de slănina) 3 cepe împreuna cu cei doi ardei, 4-5 morcovi, doua rădăcini de pătrunjel şi doua rădăcini mai mici de păstârnac toate tăiate rondele şi cubuleţe. Am presărat şi niţel cimbru pentru aroma.

Nici nu va închipuiţi ce arome s-au împrăştiat in toată casa in momentul in care am scos ciolanul din oala şi l-am făcut bucatele…

Nimeni nu a rezistat să nu fure cate o bucăţica🙂 (am uitat să va spun ca am gătit înconjurat de prieteni). După ce am scos ţelina şi restul condimentelor din fasole am pus bucăţelele de ciolan înapoi in oala împreuna cu ceapa şi rădăcinoasele călite. A urmat o cana de sos de roşii şi o jumătate de linguriţa de tarhon uscat. Am potrivit de sare şi am mai lăsat totul încă 10 minute la fiert.

Salata de ceapa roşie evident ca nu a lipsit de pe masa🙂

Pot să spun cu mana pe inima ca aseară am adormit fericit…

Spor la treaba!

2 Răspunsuri to “Ciorbă de fasole uscată cu ciolan”

  1. Nici mie nu mi-a fost chiar rau😉

  2. Asa se expica intarzierea de vineri de la sedinta sa inteleg…😀

Lasă un răspuns

