Ciorbă de fasole verde cu costiţă afumată

În ultimul timp am schimbat macazul pe ciorbe. E cald afara şi nimic nu merge mai bine pe zăpuşeala decât o ciorbiţă acrişoară cu puţin ardei iute murat. De multe ori nici nu mai încălzesc ciorba, o mănânc direct rece din frigider şi credeţi-ma, e super! În continuare vreau să va arat cum fac eu de obicei ciorba de fasole verde.

Aveţi nevoie de vreo trei cepe potrivite, vreo 3-4 morcovi mari (eu am pus cam 8 pentru ca erau micuţi), 2 ardei graşi, o ţelina, doua rădăcini de pătrunjel, un păstârnac, câteva roşii răs-coapte, ceva frunze proaspete de pătrunjel şi ţelină şi evident, de fasole verde.

Prima data am tăiat subţirel ceapa şi ardeiul pe care le-am călit in ulei de floarea soarelui împreuna cu costiţa feliată mare. Am pus la călit şi morcovul împreuna cu rădăcinile de pătrunjel şi păstârnac tăiate feliuţe subţiri.

După ce morcovul s-a făcut frate de cruce cu ceapa şi costiţa am pus o cana de apa calda in care am dizolvat un cub Maggi de legume şi am pus la fiert şi fasolea curăţata şi rupta in bucăţi potrivite. Am lăsat totul la fiert la foc mititel şi am schimbat frontul de lucru.

Cred ca va amintiţi că am spus ceva de nişte roşii răs-coapte.

Am tăiat roşiile  în cuburi măricele. De acelaşi tratament a avut parte şi ţelina. Într-o alta oala am pus la fiert pe un foc potrivit roşiile, ţelina şi câţiva caţei de usturoi (mă iertaţi dar de usturoi am uitat să vă zic la început…🙂 ).

Când ţelina s-a înmuiat am oprit focul şi am trecut totul printr-o sită deasa. Sucul de roşii rezultat l-am pus peste fasolea care fierbea liniştită alături de costiţă. Am pus o lingura mare de zahar, cimbru uscat şi am potrivit de sare. Am mai lăsat 10 minute la fiert după care am oprit focul şi am adăugat jumătate de legătura de frunze de pătrunjel tocate împreuna cu câteva frunze de ţelină.

A fost excelenta😉 Spor la treaba!

5 Răspunsuri to “Ciorbă de fasole verde cu costiţă afumată”

  1. Azi incerc aceasta reteta. Sunt convinsa ca va fi gustoasa.

  2. @Karla: sper sa fie pe placul tau (sau ca a fost pe placul tau in cazul in care ai terminat-o deja🙂 )

  3. Sambata am terminat-o si aproape am si mancat-o! Este o retete foarte gustoasa. Multumesc.

  4. @Karla: Ma bucur mult ca ti-a placut. Sa-ti fie de bine si spor la gatit!

  5. Arata super bine, mai nene. Si am o gramada de fasole prin congelator, care tot asteapta.🙂 Week-endul asta sar la gatul ei si o gatesc.🙂

Lasă un răspuns

