Sticky wings cu cartofi aurii

În cele ce urmează vreau sa vă prezint o rețeta pe cât de ușoara pe atât de gustoasa și mai ales de efect: sticky wings. Desi numele vorbește de aripioare la fel de bine se pot folosi ai pulpițele de pui cu condiția ca acestea să fie micuțe. Eu am utilizat atât aripioare cât și pulpe (partea inferioara a pulpei). Prima etapă a fost curățarea aripilor cărora le-am tăiat partea de după a doua încheietura (în acea parte găsim mai mult os și piele). Am pârlit pe flacăra și ultimele urme de puf și am spălat bine bucățile de pui. După spălare le-am lăsat într-o strecuratoare astfel încât să se scurgă toata apa de pe ele. În acest timp am pregătit sosul lipicios. Acesta a fost compus din: doua linguri de sos dulce de ardei iute, o lingura de muștar dijon, trei linguri de miere, două linguri de oțet de orez, o lingura de sos de stridii, patru linguri de sos de soia și o jumătate de lingurița de sos de chili extra picant.

Toate ingredientele de mai sus au fost amestecate și am mai adăugat o lingura buna de boia dulce și o căpățâna de usturoi ras. La sfârșit am mai pus o lingura de concentrat de legume Maggi și un praf de piper.

Am lăsat bucățile de carne în acest sos cam 3 ceasuri după care le-am aranjat în tava unsă cu unt.

Ideal ar fi să folosiți o tava antiaderenta deoarece se va spăla mai ușor. Peste puiul aranjat frumușel în tavă am mai pus câteva fire de cimbrișor verde pentru un plus de aroma și m-am făcut ca scap conținutul unei halbe de 400 de mililitrii de bere.

Am pus totul în cuptorul încins la 190 de grade. Din 20 în 20 de minute deschideam ușa cuptorului astfel ca aburul să fie eliminat. După ce berea s-a evaporat și puiul s-a pătruns (aproximativ o ora și 20 de minute) am urcat temperatura cuptorului la 210 grade și am lăsat ușa cuptorului întredeschisa. Carnea a prins o culoare nemaipomenită iar sosul s-a caramelizat pe carne devenind dens și lipicios – o nebunia nu alta🙂.

Puiul l-am servit cu cartofi aurii. Am fiert cartofii cam 5 minute pana când furculița a început sa intre în cartofi. Am oprit focul și am mai lăsat cartofii în apa fierbinte cam 5 minute după care i-am scurs de apa. Am pus cam jumătate de pachet de unt peste cartofi, câteva linguri bune de ulei de măsline, boia dulce, chili după gust, sare, piper și rozmarin proaspăt tocat.

Într-o tigaie antiaderenta am prăjit acești cartofi (nu mai adaugați ulei – untul și uleiul de măsline din cartofi e suficient).

Exact în seara în care am făcut sticky wings l-am chemat pe la mine și pe Misu, un bun prieten, mare foodie și el. Evident ca Misu nu a venit cu mana goala ci cu o minunăție de găluști cu prune făcute ca în Ungaria (promit ca o sa ii cer rețeta și o sa o încerc și eu).

Am înfulecat precum apucații dar nu ne-a părut rău!!! Spor la treaba!

3 Răspunsuri to “Sticky wings cu cartofi aurii”

  1. bălesc! eşti sadic, clar!

  2. Misto, asta tre sa-l fac si io

  3. @Georgiana: MUAHaHaHaaa (ras sadic :P)
    @Gabriel: Sa-mi spui daca ti-au placut😉

Lasă un răspuns

