粵麵條 – sau tăieței cantonezi :)

Să nu mă întrebați de unde am scos-o pe asta cu ”tăiețeii cantonezi” pentru că sincer, habar nu am🙂. M-am gândit să fac o mâncare vegetariana cu specific chinezesc și cum nu știam cum sa-i spun, i-am dat numele ăsta… Rețeta e super simpla și ingredientele se găsesc toate într-un supermarket mai răsărit (mă refer la tăieței și sosuri, legumele le găsiți în orice piața). Cel mai mult durează pregătirea legumelor deoarece din momentul în care ați pus wok-ul pe foc în 10 minute totul este gata. Cam așa am procedat eu…

Am cumpărat din piața cele mai mici legume pe care le-am găsit: o varză, un dovlecel, o vânată, un fir de praz, o țelina (cu frunze cu tot) – toate liliputane (nu va povestesc ce fețe aveau precupețele când mă vedeau că aleg ce găseam mai mic pe taraba lor: ”Mamă, dar ce Doamne iartă-ma faci tu cu vărzulica aia ca nu-ți ajunge nici de-o salata???”🙂 ).

Pe lângă legumele astea ”enorme” am mai cumpărat 5 (cinci) ciuperci, doi morcovi și un gogoșar roșu (a fost un moment Kodak atunci când mi-a fost cântărit gogoșarul… :D).

Am ajuns triumfător cu legumele acasă și m-am apucat sa le porționez: morcovul după ce l-am curățat l-am feliat pe lung cu curățitorul de legume apoi feliile le-am făcut cu cuțitul bastonașe lungi nu mai groase decât un băț de chibrit; mai bine de jumătate de dovlecel și jumătate de vânată le-am feliat tot în forma de bețigașe; prazul l-am tăiat rondele; din jumătate de țelina am făcut fulgi cu ajutorul curățitorului de legume; tulpina de țelina am tăiat-o pe diagonala; ciupercile au fost făcute cubulețe iar varza feliuțe atât de subțiri încât am stat 5 minute ca sa feliez jumătate de varza minuscula… Am mărunțit 4 caței de usturoi și jumătate de gogoșar. Din câte vedeți, și sa povestesc cum am tăiat legumele durează o veșnicie🙂.

Jumătate de pachet de tăieței (am folosit tăieței din orez puțin mai lați) l-am aruncat într-o oala în care clocotea apă cu sare. I-am lăsat un minut după care am oprit focul și i-am mai lăsat 3 minute în apa fierbinte. I-am scos și i-am pus sub un jet de apă rece.

Toate ingredientele fiind gata a început distracția. Îmi cer scuze pentru calitatea pozelor din timpul gătitului dar acest fel de mâncare a fost gătit ”stir fry” ceea ce presupune foc foarte mare și permanenta mișcare în wok (de unde și pozele mișcate). Din păcate nu am putut să și flambez conținutul deoarece trebuia sa aleg intre flambat și hotă… am ales hota🙂

În unt topit foarte fierbinte am pus prazul,

apoi morcovul și țelina, vinetele și dovlecelul, ciupercile, gogoșarul și usturoiul iar la final varza (varza trebuie sa se mențină crocanta).

Am pus piper și doua pinch-uri de sare și am pus totul într-un bol. În untul rămas în wok am pus tăiețeii împreuna cu vreo patru linguri de sos de soia, doua linguri de sos worcester și doua linguri de oyster sauce. Am lăsat un minut totul pe foc mestecând cu avânt astfel încât sosurile să pătrundă în tăieței.

Am pus la loc și legumele și gata. A ieșit ceva ca în poveste…

Aroma, gust, textura…de 100 de ori mai bune decat in orice restaurant chinezesc in care am mancat pana acum.

Nu-mi rămâne decât sa va urez spor la treaba!

PS: Mi-au mai rămas: jumătate de dovlecel, jumătate de vânată, o ciuperca și trei sferturi de țelina…😀

3 Răspunsuri to “粵麵條 – sau tăieței cantonezi :)”

  1. Fonturile de unde le ai? … tot de-alea mici ai cautat?😀

  2. Din google translate😛 si chiar înseamnă tăieței cantonezi😉

  3. […] invitat la niște prieteni sa “vedem meciul”, eu am preferat sa gătesc ceva. Am făcut tăieței cantonezi dar de data aceasta am pus și carne de pui (pulpe dezosate tăiate cât mai subțire), varza […]

Lasă un răspuns

