Ketchup

No spuneţi voi ce aş fi putut să fac cu minunăţiile din pozele de mai jos:

Mie mi-a fost clar din prima: ketchup! Şi nu orice fel de ketchup ci unul făcut după o combinaţie între reţeta specială a mamei mele şi reţeta lui Jamie Oliver. A ieşit ceva care, după spusele celor care au gustat din el, poate să fie mâncat şi „gol cu pâine”🙂

Dar să vă expun procesul tehnologic🙂. Prima dată am pus la călit in patru linguri de ulei de măsline patru cepe albe, frumoase, împreună cu cinci gogoşari galbeni potriviţi.

Nu m-am chinuit să feliez prea mărunt nici ceapa şi nici gogoşarul. După cinci minute am adăugat o linguriţă de chimen, doua linguriţe de coriandru şi cinci cuişoare toate zdrobite in mojar.

Am mai pus şi un ardei roşu şi iute ca focul (cui îi place mai iute poate să pună mai multi ardei). Au urmat in ceaun fix şasă caţăi de usturoi zdrobiţi doar cu laterala cuţitului. Am pus şi o linguriţă buna de praf de ghimbir nu de alta dar se înţelege de minune cu usturoiul.

A urmat momentul culminant: doua kilograme de roşii de grădină, răscoapte tăiate cubuleţe.

Doamne, ce arome se ridicau din ceaun…!!!

Următoarele ingrediente le spun rapid, la fel cum au fost puse in oala: o mana bună de frunze de ţelina tocate, piper negru şi roşu împreună cu cinci boabe de ienibahar zdrobite in mojar, doua linguri de busuioc uscat şi o linguriţă de cimbru.

Acu’ urmează partea de reglaj fin: cinci linguri de pasta densă de roşii care să incorporeze apa lăsata de roşii, trei linguri de oţet din vin alb pentru un plus de savoare şi pentru ca amestecul să-şi păstreze culoarea in timp şi cinci linguri de zahar care să reducă aciditatea roşiilor şi a oţetului.

Bun, ceea ce o să va spun acum e marele secret al reţetei aşa că, să nu care cumva să va pună Michiduţă să spuneţi cuiva ca fac urat! Glumesc🙂 Ăsta e un truc văzut la Heston Blumenthal: pentru un plus de savoare şi aromă de roşii am pus in amestec o rămurica pe care creşteau roşiile. Se pare ca tulpina roşiei conţine mai multă aromă decât roşia in sine.

Ultimele ingrediente au fost cinci foi de dafin şi cinci linguri de sos de soia. Am lăsat totul la fiert la foc mic cam o ora după care am scos rămurica de roşie şi foile de dafin şi am pasat amestecul. După pasare am trecut amestecul prin sita. La sfârşit am mai pus o mana de frunze proaspete de busuioc şi am potrivit de sare.

Am produs doi litrii şi ceva de ketchup delicios care va merge de minune cu paste, pizza sau fripturi.

Spor la treaba!

2 Răspunsuri to “Ketchup”

  1. Superb! Cred că miroase magnific🙂

  2. Si nu doar miroase! E delicios, testat!🙂

Lasă un răspuns

