Porc mexican cu orez spaniol

În primul rând vreau să-mi cer scuze de la voi pentru faptul ca nu am mai postat nici o rețetă de două săptămâni. Am fost destul de răcit (de fapt și acum sunt, rețeta de astăzi fiind una mai veche) și nu am mai gătit nimic deoarece gustul și mirosul mi-au lipsit cu desăvârșire. Vreau și să vă mulțumesc celor care între timp ați avut răbdare și mi-ați vizitat blogul zilnic.

Mâncarea de astăzi este o mâncare cu specific mexican, deci destul de picanta și evident cu ingrediente specifice Mexicului. Dar sa va povestesc ce si cum🙂.

Prima data am porționat în felii mai lunguțe un kilogram și jumătate de mușchi de porc. Aceste bucăţele de carne le-am amestecat vârtos cu o lingura mare de boia dulce, o linguriță de chilii plus fenicul, coriandru și piper roșu, toate pisate proaspăt în mojar. Am mai pus și un pahar de vin alb cu nițel oregano și am lăsat totul cam o ora la temperatura camerei.

Între timp am tocat patru gogoșari galbeni frumoși trei cepe medii și le-am pus toate la călit în 4 linguri de ulei de floarea soarelui.

Când acestea au fost dunstuite am pus o linguriță de curry și am pus și carnea și am lăsat totul la foc tihnit.

Am decojit cinci roșii. Acum fac o mica paranteză și va explic cum sa decojiți roșiile foarte ușor (știu ca mulți dintre voi știu metoda acesta dar nu strica sa o reamintesc). Se scufunde roșiile într-o oală cu apa clocotita și se lasă pana când pielita roșiilor crapă. După răcire roșiile se pot curata mult mai ușor. Cele cinci roșii le-am tăiat cubulețe și le-am adăugat peste carne când aceasta era deja aproape făcută. Am mai pus vreo sase caței de usturoi și un ardei iute tocat.

La sfârșit de tot am pus doua conserve de 400 de fasole și doua cutii de porumb fiert și am potrivit de sare.

Orezul mexican l-am făcut foarte simplu. Am pus la călit trei cepe medii împreună cu doi gogoșari. Când ceapa era sticloasă am pus o cană mare de orez cu bobul lung. După ce s-a prăjit nițel și orezul am început să pun treptat apa fiartă în care am dizolvat trei linguri bune de Maggi de legume. Când orezul a fost fiert am pus jumătate de linguriță de cimbru și o cutie de roșii tăiate cubulețe.  A iesit un fel de risotto de culoare roșie extrem de gustos.

S-a potrivit excelent cu mâncarea mexicană.

Spor la treaba va doresc si sa-mi tineti pumnii sa ma fac bine🙂.

6 Răspunsuri to “Porc mexican cu orez spaniol”

  1. Multumim frumos! sa’mi tii si tu mie pumnii sa ma fac bine, ca’s racita cobza!😦 de la tine am luat, cred!😛

  2. Asta e chiar pe gustul meu cu paprika la putere!🙂

  3. Ucu, sanatate:) tre’ sa mai profiti de vremea faina de-afara, asa ca get well soon.

  4. bolnavior, udrescu? de aia nu ai mai gatit nimic… pai sa ai grija de tine si sa te faci bine, oki?

  5. Va multumesc tuturor pentru urari🙂

  6. Istoric vorbind, mexicanii au fost casapiti de spanioli. Reteta asta reprezinta o reconciliere istorica, sinteza dintre porcul mexican si orezul spaniol reprezentand chintesenta societatii moderne, in care desi unii sunt facuti porci si altii legume, intr-un final, se aduna impreuna la aceeasi masa pentru un „outcome” delicios. Pe care-l mananca altii🙂
    Am obosit.

Lasă un răspuns

