Tocăniţă ţărănească de porc

Acum ceva timp mi s-a făcut dor de o mâncare româneasca, neaoșă, așa cum îmi făcea străbunica mea când eram mai mic. Aşa că am dat o fuga pana la super-marketul din vecini de unde m-am întors cu vreo doua kilograme de pulpa de porc care arata extraordinar de bine. Am tăiat carnea în cuburi potrivite ca și dimensiune.

Am pus în ceaunel vreo cinci linguri de ulei de floarea soarelui și am purces la prăjirea bucăţelelor de carne împreuna cu piper proaspăt pisat și câteva crenguțe de cimbru uscat.

După vreo douăzeci de minute apa lăsată de carne a început să se evapore. Între timp am curățat și tăiat patru cepe albe, sănătoase. Ceapa am tăiat-o nu foarte mărunt ca sa se simtă la sfârșit în mâncare. Am pus la călit ceapa împreuna cu carnea de porc atunci când a început sa sfârâie carnea.

Între timp am curățat doi morcovi măricei și o țelină. Am ras morcovii și cam un sfert de țelină deoarece era destul de mare…

Am pus și zarzavaturile  în oala lângă carne și ceapa, am pus trei frunze de dafin și am adăugat doua căni de apa fiartă în care am dizolvat doua cuburi de Maggi de pui. Am lăsat totul la foc molcom. Când apa a scăzut la jumătate am aruncat în oala doua linguri mari de boia dulce ungureasca și am scos dafinul și cimbrul. Am mai lăsat totul sa fiarbă încă vreo 20 de minute. Ultimul ingredient au fost doua roșii mari cât toate zilele tăiate cubulețe. După ce totul a fiert am potrivit de sare și…gata🙂. Lângă tocănița asta am învârtit o mămăligă zdravăna făcută dintr-o parte faina de mălai și doua parți și jumătate de apa (plus sare, evident).

Ce a iesit? Un adevărat festin, mai ales ca la sfârșit am servit-o cu smântâna și boia iute precum și cu niște castraveciori puși de mama ce pocneau în gura de fragezi ce erau!

Spor la treaba🙂

6 Răspunsuri to “Tocăniţă ţărănească de porc”

  1. Am facut chestia asta chiar ieri!! Ce coincidenta!! Doar ca eu n’am avut smantana. Oricum, dupa cum arata is convinsa ca’i o nebunie! Promit c’o sa ajung in viata asta la tine sa’mi gatesti si mie macar o data!😛

  2. @Georgiana: Cand ai drum prin Timisoara te astept pe aici si o sa-ti gatesc cu cel mai mare drag🙂

  3. Arată superb! Sunt convins că gustul a fost la fel. Îmi place aranjarea din ultima poză!

  4. @Emil: Merci mult de tot pentru apreciere🙂 Cand imi lauzi tu o poza inseamna ca e chiar ok🙂 (mai ales ca folosesc o „sapuniera” Canon ca sa le fac :P)

  5. Mda… Imi ploua in gura . Esti superb nu am ce sa spun , Imi place mult cum scrii reteta este pe intelesul tuturor si…. pozele…… sunt soooper daca aveam o lingura in mana spargeam monitorul sa ajung la “Tocăniţă ţărănească de porc”

    Spor la munca si cat mai multe retete !

  6. @Andrei: Multumesc frumos si te provoc sa incerci si tu din retetele de aici. Te mai astept!🙂

Lasă un răspuns

