Ouă Benedict

De obicei în fiecare dimineață fac un „tur” al blogurilor culinare sa vad ce minunații de mâncăruri au mai făcut colegii mei în ale bucătăriei. Astăzi am fost de-a dreptul uimit când am văzut rețeta de oua Benedict postata de bunul meu prieten Emil pe blogul sau. Mi s-a făcut instantaneu pofta asa ca deabea am apucat sa ajung acasă să încerc și eu o variantă a acestei rețete.

Ouăle Benedict sunt Rolls Royce-ul micului dejun, așa că dacă vreți sa vă impresionați prietena/soția într-o dimineață de weekend va recomand din suflet aceasta rețetă. O să aveți puțin de lucru cu sosul Hollandaise dar dacă faceți cum va sugerez eu, sigur o sa va iasă din prima🙂.

În primul rând, la 70% din rețeta asta se folosește fierberea în bain marie.

Dacă nu aveți norocul sa dețineți un set de oale special conceput pentru bain marie puteți să folosiți un vas mai mic scufundat într-un alt vas mai mare în care fierbe apa. La fierberea ouălor vasul mai mic poate să fie scufundat în apa DAR, la conceperea sosului Hollandaise vasul trebuie sa fie doar în aburii degajați de apa din vasul mai mare (atenție sa nu va ardeți cu aburi!!!).

Dar gata cu teoria, haideți să vă spun cum am procedat eu. Acum o luna am fost în Metro de unde pe lângă alte gadget-uri utile bucătăriei am cumpărat un set de forme de aluminiu pentru brioșe. Am uns două forme cu unt

și am spart în ele doua ouă (de preferat de casă). Formele le-am pus în vasul pentru fiert în aburi.

Am dat focul destul de tare astfel încât, după aproximativ cinci minute ouăle erau deja fierte. Am folosit una din formele in care am fiert ouăle pentru a topi cam cincizeci de grame de unt.

Acum începe greul: sosul olandez. În vasul care se potrivea deasupra vasului pentru legume în aburi am pus trei gălbenuşuri de ou, două linguri de apă rece și o lingura de oțet de struguri albi.

Am amestecat cu telul până toate ingredientele s-au omogenizat. Am pus focul pe foarte mic și am pus vasul pe bain marie. Se amestecă în continuu, dacă nu exista riscul ca gălbenușele să se transforme într-o papara (ceea ce clar, nu ne dorim).

Dacă vedeți ca ouăle încep sa se închege luați vasul de pe aburi cât mai repede și scufundați-l cu fundul într-un vas cu apa rece. Amestecați gălbenuşurile pana când acestea încep să aibă o consistenta cremoasa. Adaugați puțin câte puțin untul topit dar NU FOARTE FIERBINTE!  După ce incorporați tot untul adaugați o linguriță de muștar (eu am folosit muștar dijonnaise), sare după gust și piper proaspăt măcinat.

Dacă ați ajuns la pasul acesta fără sa ma blestemați înseamna ca ați scăpat🙂. Ceea ce urmează e floare la ureche: doua felii de pâine prăjită, doua felii de șunca/bacon/kaiser prăjite și cam gata…

Puneți pâinea prăjita ca și baza, şunculiţa prăjită deasupra, oul fiert peste și la sfârșit un topping de sos.

Credeți-ma n-o sa va para rău ca v-ați muncit atât🙂 Spor la treaba!

14 Răspunsuri to “Ouă Benedict”

  1. Na iacătă că ai trecut la următorul nivel pe scara bucătarilor. Pe mine personal m-ai pierdut pe drum: „bain marie”, oale speciale, auzi! oţet de struguri albi, ouă care nu se fac papară, toping la micul dejun. Oricum azi reţeta reţeta nu mi-a picat bine că am uitat să-mi pun sandvişul cu salam Victoria.😛

  2. wow🙂 Niceness, văd că ai un talent aparte pentru garnisit, din nou! Mă bucur că ți-au plăcut!

  3. […] făcut și el de cap cu micul dejun și această rețetă! Vedeți cât de mișto a ieșit și varianta propusă de el aici! Felicitări […]

  4. @dracones: Hai ca numai suna complicat🙂 In realitate e extrem de usor…
    @Emil: Au fost mega bune! Merci pentru idee🙂

  5. ooo.. arata excelent! daca au fost si megabune…atunci well done!

  6. te descurci bine, bravo man! vezi că mintenaș ninge și tragem iureș cu grătare pe zpăadă la cactus:-).

  7. @Dush: Multumesc frumos si te mai astept pe aici🙂
    @Adi: Eh, ma straduiesc si eu…🙂 Apai poti sa treci pe la mine si inainte sa cada zapada.

  8. te-am pomenit asară, cu un fecior din it care o stat recent pe la tine:-)

  9. @Adi: Cu cine, Doamne iarta-ma ???🙂

  10. arata ffff bine , bravooo !!!😉

  11. Mmm… cât de bine arată!

  12. Inghit in sec dupa ce am vazut poza. Maine e duminica si musai trebuie incercate.

Lasă un răspuns

