Mâncare de vinete cu afumături

Sâmbătă seara am fost la un concert „Implant Pentru Refuz”. Băieții împlineau cincisprezece ani de activitate și pentru că se anunța un concert foarte fain era imposibil să lipsesc. M-am înțeles cu câțiva prieteni sa ne strângem la mine acasă mai devreme urmând ca de aici sa plecăm la concert. Având în vedere ca aveam musafiri era imposibil sa nu-i omenesc cu ceva înainte de berile pe care urmau sa le lichidăm la concert🙂. Uitându-mă mai bine prin frigider am descoperit câteva roșii primite de acasă, o gulie măricică cumpărată cu câteva zile înainte din piață, câțiva cârnați iuți ca focul și o bucata potrivita de şunculiţă. Mi-am adus aminte de cele câteva vinete primite tot de acasă și în momentul acela mi-a venit ideea: mâncare de vinete. Rețeta era suficient de simpla și de rapida și mai ales, aducea cu ea o sete de beri strașnică.

Zis și făcut. Am curățat trei cepe potrivite apoi cinci vinete vinetele mari cât pumnul le-am tăiat cuburi măricele, le-am sărat și le-am lăsat jumătate de ora într-o sita sa se scurgă apa din ele.

La fel, am tăiat în cubulețe și gulia (pe care am tăiat-o puțin mai mic decât vinetele ). Am pus într-o oala ceapa la călit în ulei de floarea soarelui iar când aceasta a fost transparenta am adăugat cuburile de vinete și de gulie. Am lăsat legumele sa fiarbă vreme de 10 minute și am adăugat patru roșii tăiate și acestea cubulețe. Am condimentat cu sare, piper și cimbru uscat. La sfârșit am pus cam trei linguri de bulion și doua linguri de zahar care să mai taie din aciditatea rosiilor.

Într-o tigaie antiaderentă am pus o lingură de ulei de măsline în care am călit puțin cinci caței de usturoi tăiați feliuțe. După jumătate de minut am pus și carnații feliaţi precum și şunculiţa tăiată în bucăți. Am călit totul cam cinci minute iar la sfârșit am pus o jumătate de linguriță de boia iute.

Carnea am zvârlit-o peste legume și am mai lăsat totul sa dea un clocot ca sa se amestece aromele.

Concertul a fost excelent iar berile nici nu va povestesc cum au curs după mâncărica asta nițel picanta cu gust fain de afumătură…🙂 Spor la gătit!

3 Răspunsuri to “Mâncare de vinete cu afumături”

  1. BAH ! esti nebun ! Nu’s fan de mancare picanta dar am terminat de citit tot si am apa’n’gura. Firar, ma duc sa mananc o budinca :))

  2. Catalin, ce ma bucur ca nu’s singura! :))))

  3. Ma bucur ca va place. Acum trebuie sa o incercati si voi🙂

Lasă un răspuns

