Pulpe de pui cu salvie şi cartofi răntăliţi

Câteodată chiar nu ai timp sau chef de gătit iar cei care ajung acasă seara, după o zi de muncă obositoare, mă înțeleg foarte bine. Aşa că, ce e de făcut când ajungi acasă destul de târziu, nu ai nimic pregătit în frigider și nu vrei sa mergi la un restaurant sau sa comanzi mâncare?!? Vă propun rețeta următoare care este foarte simpla dar cu un efect garantat: pulpe de pui prăjite și cartofi răntăliţi.

Ieri nu apucasem sa mănânc nimic toata ziua asa că vă închipuiți cu ce foame am plecat către casă. Trecând prin piață  mi-au căzut ochii pe magazinul de prezentare al Avicola Lugoj (care chiar dacă nu e cel mai arătos magazin pe care l-am văzut, are întotdeauna carne proaspătă de pui). Imediat mi-am imaginat niște pulpe de pui crocante prăjite în ulei de măsline cu salvie și o garnitura de cartofi. Aşa că nu am mai stat pe gânduri și am cumpărat 8 pulpe de pui (eu am luat doar partea superioară a pulpei dar puteți la fel de bine sa folosiți pulpa întreagă). Când am ajuns acasă am spălat bine pulpele, le-am curățat de excesul de pielițe și le-am uscat puțin pe niște prosoape de hârtie. Într-un bol am amestecat doua linguri de ulei de măsline virgin cu o linguriță de salvie uscata tocata, piper roșu și negru proaspăt zdrobit, un praf de usturoi deshidratat și sare. Am amestecat aceasta să-i zicem „marinată” cu pulpele de pui și le-am dat apoi la frigider cam o ora.

Între timp am pregătit cartofii adică i-am curățat, i-am tăiat în cuburi mici și i-am pus la fiert în apa cu sare. Cam în jumătate de oră cartofii au fiert suficient. I-am scos, i-am pus la scurs într-o strecuratoare și i-am zdrobit nițel cu furculița.

Într-o tigaie teflonata am pus la călit doua cepe medii tocate solzişori. Când cepele au fost transparente am adăugat o lingura de boia dulce și apoi cartofii. Am amestecat totul și i-am mai lăsat puțin pe foc. Acum urmează secretul acestei rețete (cel puțin mie asa îmi place să-i fac): lăsați câteva minute cartofii în tigaie fără sa amestecați. Astfel pe fundul tigăii se va forma o crusta rumenă care pe lângă gustul puțin afumat va adăuga și un aspect frumos cartofilor (dacă folosiți tigaie antiaderentă nu trebuie sa va speriați ca se vor prinde). La sfârșit am adăugat câteva bucăţele de unt topit deasupra pentru ca îmi păreau puțin cam seci.

După ce am terminat cartofii i-am acoperit cu un capac ca să rămână calzi și m-am apucat de pui. Pe acesta l-am prăjit tot într-o tigaie teflonata cu capac în reprize de câte 3-4 minute pe câte o parte pană a fost auriu iar pielea a devenit crocantă și minunată la culoare.

Alături de cartofi, puiul a fost un adevărat festin de luni seara🙂

Spor la treaba!

PS: Mi-a plăcut atât de mult cum a ieșit ultima poză încât am lăsat-o la rezoluția originală și nici nu am mai editat-o în Lightroom🙂

2 Răspunsuri to “Pulpe de pui cu salvie şi cartofi răntăliţi”

  1. mi-ai salvat onoarea in fata Doamnei, care m-a pus sa ma gandesc la ce mancam azi😛 Imi place cum arata blogul tau si am mai pus ochii pe cateva retete. Am si eu la mine pe site o pagina cu cateva poze cu incercari culinare, asa ca zi-mi si mie ce e Lighroom😛 mersi si bafta !

  2. @Hiksos: Hehe, bine ai venit pe blogul meu. Ma bucur ca iti place si mai ales ca vrei sa incerci retetele🙂 Adobe Photoshop Lightroom e o aplicatie de post-procesare a imaginilor. Cu Lightroom poti sa modifici expunerea, contrastul, vibrance-ul etc… Din pacate majoritatea pozelor mele mai vechi sunt cam inchise la culoare din cauza ca mi-era setat monitorul de acasa prea luminos😦 Bafta si te mai astept pe aici!

Lasă un răspuns

