Pulpă de miel cu legume la cuptor

Duminica trecută am mâncat pentru prima dată după aproximativ douăzeci de ani carne de miel… Dar hai să vă povestesc cum am reușit isprava asta🙂

Acasă avem câteva oi pe care le ținem la ciobanul dintr-un sat din apropierea Simeriei pentru brânză. Deși îmi place brânza de oaie, urăsc mirosul cârnii de oaie sau de miel.Va dați seama ce față am făcut când mama mi-a spus într-o zi la telefon: „dragu’ mamii, ciobanul a tăiat acum doua zile un miel de la oile noastre, nu vrei sa-ți trimit și ție o pulpa?”. Primul meu imbold a fost sa o refuz dar, cum îmi plac provocările, am zis ca hai s-o încerc și pe asta asa ca fără sa mai stau mult pe gânduri am acceptat. Aşa că peste câteva zile m-am trezit cu una bucată pulpă de miel plus încă două bucăți de mușchi cu ceva os. După ce le-am ținut în congelator cam trei săptămâni, Sâmbătă mi-am luat inima în dinți și m-am apucat de gătit.

Am decongelat mielul și l-am ținut în apa în care am pus cam zece linguri de oțet balsamic plus zeama unei lămâi. După vreo sase ore am făcut o marinata dintr-un litru de lapte, o căpățână de usturoi zdrobit și nedecojit, o crenguță de rozmarin tocat și vreo zece frunze de salvie mărunțite. În marinata asta am mai pus și vreo cinci linguri de ulei de măsline și doua linguri de concentrat de legume Maggi. Carnea am scos-o din apa cu oțet și lămâie, am spălat-o bine de tot și am curățat-o de grăsimi și pielițe.  Am pus carnea în marinata, am acoperit vasul cu folie de plastic și am lăsat-o pentru doisprezece ore la frigider.

A doua zi am curățat vreo opt cepe potrivite și o țelină.

Am tăiat ceapa în sferturi și țelina în bucăți mari și le-am pus pe fundul ceaunului. Peste acest „pat” de legume am potrivit bucățile de carne și am pus câteva linguri de ulei de măsline și un pahar de vin alb.

Am incalzit cuptorul la maxim (la mine asta însemnînd 250 de grade). După zece minute am pus și ceaunul neacoperit în cuptor. După jumătate de ora am scos carnea din cuptor. Aceasta începea sa arate și sa miroase promițător🙂.

Am deșertat o sticla de vin roșu demisec de Recaș, am acoperit oala cu folii de aluminiu și am pus totul înapoi în cuptorul pe care l-am reglat la 160 de grade.

Între timp am curățat vreo sase morcovi, trei patrunjei, o țelină și vre-un kilogram de cartofi. Legumele astea le-am rumenit la foc foarte mare în ulei de măsline.

Nu le puneți pe toate deodată, doar cât încap în tigaia anti aderenta într-un singur strat (eu le-am dat gata pe toate în trei ture). Peste amestecul asta am pus cam doua linguri de rozmarin tocat doua linguri de salvie și piper, ienibahar și coriandru proaspăt zdrobite în mojar.

După ce s-au împlinit doua ore de stat în cuptor am scos ceaunul și am înlăturat foliile de aluminiu. Va mărturisesc ca eu am făcut o prostie pe care va sfătuiesc sa n-o repetați: am lăsat în mâncare ceapa și țelina pe care le pusesem la început sub carne. Voi sa scoateți carnea pe un platou și cu o paleta sa scoateți din sos tot ce a rămas în oala. După aceea să puneți legumele condimentate și prăjite și carnea la loc în oala sau ceaun. Acoperiți din nou cu folie (atenție să nu vă ardeți) și mai lăsați 30 de minute la 180 de grade. Peste o jumătate de oră scoateți din nou oala din cuptor și descoperiți-o. Puneți șase caței de usturoi feliat și cimbru și mai lăsați totul 20 de minute în cuptor fără sa mai acoperiți.

La final am scos carnea separat și am servit-o cu legumele pe care le-am ales într-un bol.

Dacă nu o să vă placă sa îmi spuneți cum vreți voi🙂. Spor la treaba!

PS: Printre cei care s-au înfruptat din mâncarea asta au fost încă trei persoane care nu sunt prieteni cu mielul. Toți au recunoscut ca a fost extrem de bun🙂

8 Răspunsuri to “Pulpă de miel cu legume la cuptor”

  1. Asta a fost cel mai fitness miel gatit de altii si mancat de mine vreodata :))
    Foarte fain !

  2. eu sunt al doilea din cei trei: CONFIRM ! EXCELENT mielul !

  3. nici eu nu mananc miel..da din principiu.

  4. Cate zile ti-a trebuit sa il prepari ? iar daca o ti tot asa poate mai fac o vizita la TM🙂 Arata foarte delicios, asemenea, nici eu nu ma impac prea bine cu mielul…

  5. @Bogdan si Piff: Ma bucur tare mult ca v-a placut. O sa mai fac dar nu foarte curand ca ce-i prea mult…🙂
    @Monica: Ce ti-e si cu principiile astea🙂
    @Cata: Sambata l-am pregatit: inainte sa ies in oras l-am pus in apa cu otet si lamaie iar noaptea pe la 3 cand am ajuns acasa l-am pus in marinata😀. Duminica l-am gatit….peste patru ore mi-a luat😛 Dar a meritat!

  6. In sfarsit un om al zilelor noastre, care nu „seteaza” cuptorul la 160 grade, ci il „regleaza”.🙂 Tot cuvant importat, insa un cuvant care s-a „sedimentat” suficient de multa vreme incat sa apara in dictionar! Felicitari Radu pentru limbajul neaos si plastic in care iti prezinti operele de arta – este un element important in farmecul cu care ti-ai castigat fanii.

  7. @Vasile: Multumesc frumos dar nu e meritul meu. Asa se vorbeste pe la noi prin Ardeal🙂

  8. Mă faci să iau primul tren spre Timişoara!! Eşti tare, man!

Lasă un răspuns

