Plăcintă cu ficat de pui si ciuperci

Îmi plac extrem de mult plăcintele „sărate”. Cu ceapă, cu varză sau cu carne, nu contează,  pur și simplu le ador. Din păcate nu fac prea des plăcinte deoarece mi-e cam lene sa fac aluat🙂 Ultima dată am făcut plăcinte cu varză cu care i-am așteptat pe Adi și pe Emil când au grătărit în Timișoara. Dar cum de astă vară a curs muuultă apă pe Mureș, zilele trecute m-am hotărât să încerc ceva nou și anume plăcintă cu ficat de pui și ciuperci. Am cumpărat vreo zece ciuperci frumoase (au fost puține dar o să vă povestesc despre asta mai încolo), un kilogram și jumătate de ficat și inimi de pui proaspăt și o legătură de pătrunjel. Mai aveam în frigider o șalotă (mai pe românește ceapă roșie) un gogoșar verde și ceva usturoi.

Prima dată am făcut aluatul pentru plăcintă. Într-un vas am amestecat jumătate de kilogram de faină „tri de nula” cum se zice pe la noi cu o sută de grame de unt, un ou, o lingură de oțet și ceva sare.

Nu am pus drojdie sau praf de copt, în schimb, în loc de apă am pus bere. Urma sa fie o plăcintă cu coaja subțire și crocantă așa că nu aveam nevoie de un aluat dospit. Când aluatul se dezlipește de pe vas și se ține vârtos e semn că e gata. Ca o mică paranteză: acest aluat îl puteți folosi și pentru blat de pizza. Am lăsat aluatul să se odihnească într-un vas acoperit cât timp am pregătit umplutura.

Prima data am curățat ficatul și inimile de pielițe și grăsime apoi le-am tăiat în bucăţele foarte mici. Într-o tigaie antiaderentă am pus la încins cam cinci linguri mari de ulei de floarea soarelui. Ceapa și gogoșarul le-am tăiat solzişori și le-am pus la călit în uleiul încins. Când ceapa a devenit aurie am pus ciupercile tăiate cubulețe. Acum revin la ceea ce va spuneam la început. Zece ciuperci proaspete au fost prea puține fiindcă acestea scad foarte mult în timpul călirii deoarece conțin multă apă. Eu am remediat acest lucru adăugând la sfârșit două conserve de ciuperci feliate… A urmat carnea la călit împreună cu mult cimbru, cam cinci caței de usturoi zdrobit și piper proaspăt măcinat. Sarea vă recomand să o puneți la sfârșit deoarece ficatul se întărește în contact cu aceasta. Am lăsat totul să fiarbă la foc mic împreună cu un pahar de vin alb sec. Când lichidul a mai scăzut am mai adăugat conținutul unei conserve mici de porumb (porumbul nu e obligatoriu dar mie îmi place foarte mult) și cele două conserve de ciuperci de care v-am spus mai devreme. După aproximativ 50 de minute totul era gata. Am oprit focul și am pus încă trei caței de usturoi feliat, legătura de pătrunjel tocat mare și sare după gust.

A urmat aranjarea plăcintei. Am uns capacul vasului meu roman de lut cu unt. Am întins cu făcălețul pe blatul de lemn acoperit de faină cam două treimi de aluat. Acesta trebuie întins foarte bine deoarece este destul de elastic. Am luat pe făcăleț foaia de aluat și am așezat-o în vas.

Peste aluat am turnat compoziția de carne.

Deasupra am pus restul de aluat întins. Am „sigilat” plăcinta pișcând îmbinarea dintre cele doua foi de aluat. Mi-a mai rămas puțin aluat asa ca am făcut patru triunghiuri pe care le-am pus deasupra pe post de ornament. Am crestat aluatul cu lama unui cuțit încins pe flacăra aragazului.

Am uns plăcinta cu ou bătut și am dat-o la cuptorul încălzit zece minute la 180 de grade. După douăzeci de minute am mai uns o data plăcintă cu ou bătut și am presărat deasupra puțin susan. Când oul a devenit auriu și aluatul crocant am scos plăcinta din cuptor.

Servită împreună cu castraveciori murați a fost de-a dreptul un deliciu.

Bucăţelele de inimă împreună cu porumbul rămase puțin mai ferme au dat o textură speciala umpluturii.

Spor la treabă!

7 Răspunsuri to “Plăcintă cu ficat de pui si ciuperci”

  1. esti meseriaş! am spus!! brava la tine!! îs invidioasă toată pe talentul tău culinar!!

  2. @Georgiana: Multumesc frumos🙂

  3. ești bun! sărbători faine:)

  4. @Adi: Multam mult de tot🙂 Sarbatori fericite si voua!

  5. mmmm…ce deliciu…am descoperit abia acum pagina aceasta dar devin client fidel. Maine voi face placintica desi sigur pe aici nu voi gasi inimi de pui, ma gandesc sa le inlocuiesc cu piept de pui taiat cubulete…abia astept. Felicitari Radu!

Lasă un răspuns

