Ciorbă de salată verde

După cum vă promiteam mai înainte, astăzi încerc să mai pun ceva rețete. Având în vedere că ultima rețetă a fost o rețetă de friptură ,acum vă propun o ciorbă și nu orice fel de ciorbă ,ci una din preferatele mele: ciorbă de salată verde. Ciorba asta îmi aduce aminte de copilărie și de bunica mea, fie iertată. Ea făcea din felul asta de mâncare un adevărat deliciu.

Pentru preparatul asta avem nevoie, în mod evident de salată verde (eu am pus vreo 8 căpaţâni de salată medie ca mărime), bacon, ceapa, usturoi ouă și alte nimicuri pe care o sa vi le spun la timpul lor🙂

Dar să începem cu începutul: am curățat și am tocat mărunt două cepe albe faine împreună cu jumătate de căpățână de usturoi (usturoiul l-am tăiat feliuțe nu l-am zdrobit).

Am tăiat în cuburi generoase și bacon-ul pe care l-am pus la prăjit în puțin ulei de floarea soarelui. Dacă nu aveți bacon, nu-i nici un bai. Puteți folosi orice altă carne afumată (ciolan, cârnați, etc) cu condiția să puneți și puțină „slană” la călit. Când baconul a început sa se topească am adăugat și ceapa împreună cu ai-ul (așa se cheamă usturoiul pe la noi😉 ).

După ce ceapa a devenit sticloasă am pus și salata spălată și ruptă cu mâna să se călească puțintel. Am pus și ceva sare și piper (așa ca pentru început) și am pus cam trei litri de apa fierbinte și am lăsat totul la foc potrivit.

Separat am luat „şasă” ouă frumoase🙂

Din aceste ouă am tras o omletă cu multă brânză de oaie în loc de sare, cu piper și mult cimbru uscat.

Cu greu m-am abținut sa nu dau iama în asa minunăție de omletă…🙂

Am tăiat omleta în fâșii pe care le-am adăugat la ciorba care clocotea. La sfârșit am făcut o maioneză de usturoi zdrobit cu ulei și multă smântână. După ce am completat cu ceva apă am mai potrivit o data ciorba de sare și piper și am deșertat usturoiul cu smântâna în oală.

Sunt sigur ca dacă bunica mea ar mai fi trăit și ar fi gustat din ciorba asta cu siguranță m-ar fi felicitat… Oricum, eu m-am felicitat singur cu o porție dublă🙂

Spor la treabă!

 

7 Răspunsuri to “Ciorbă de salată verde”

  1. Bine te-am gasit domnule!!! Imi place mult blogul tau asa ca am sa te vizitez mai des.
    Buna rau de tot cioba de salata verde!!! Imi place.
    Spor la bucatarit.

  2. @Biancas: Bine ai venit Bianca!!! Ma bucur ca iti place ceea ce fac eu pe aici si te astept oricand cu drag🙂

  3. Iubesc ciorba de salată verde, îmi plouă-n gură.
    Recunosc, varianta cu omletă nu am încercat-o.

  4. Suna delicios…🙂
    Te-am gasit prin DC si o sa iti incerc retetele. Iubesc ciorba de salata, o stiu tot de la bunica, care facea din orice mancare ceva deosebit.
    Spor la treaba.

  5. @li: Bine ai venit pe aici🙂

  6. Bună ziua! Doresc să te felicit pentru „‘vorbele de prin partea locului” şi pentru modul de prezentare al reţetei! Parcă dau şi mai multă savoare mâncării tale! Tot aşa se vorbeşte şi pe la noi în Maramureş. Chiar acum vreau să fac acest fel de mâncare şi sper să îmi iasă la fel de gustos.De fapt am uitat reţeta de la mama şi de asta căutam un ajutor! Mulţumesc şi să ne aduci cât mai multe reţete gustoase! Daniela

  7. Abia astept sa incerc reteta aceasta felicitari !

Lasă un răspuns

