Muşchiuleţ împletit

Dragii mei, având în vedere că asta este prima rețetă pe anul 2011, vreau să vă urez un An Nou fericit, bănos și cu cât mai multe bucate alese pe masă!!!

De Sărbători am fost plecat acasă la Simeria unde printre altele am mai și gătit câte ceva. Pentru masa festivă de Crăciun am zis să fac o friptură mai specială așa că am făcut un mușchiuleț împletit la cuptor. De fapt ,rețeta asta este o variațiune a mușchiulețului umplut cu crustă de muștar.

Cu o săptămână înainte mama tăiase porcul. Special pentru aceasta rețetă i-am dat indicații prețioase mamei sa-l roage pe măcelar sa pună deoparte cei doi mușchi lungi aflați în interiorul coastelor (pe la noi prin Ardeal mușchii aceștia se cheamă „iepurași”).

Cei doi mușchiuleți i-am pus la marinat pentru vreo șase ore într-un amestec de vin alb demisec cu usturoi mult (o căpățână întreagă zdrobita și mărunţită cu cuțitul), cam doi centimetrii de ghimbir ras, rozmarin proaspăt, cimbru proaspăt, piper roșu și negru proaspăt zdrobit, ulei de măsline și câteva linguri de Maggi pe post de sare. Am acoperit totul cu o folie de plastic și am lăsat la rece.

După ce marinata și-a făcut treaba am purces la împletirea fripturii. Am legat capetele celor doi mușchi împreună cu un carnat proaspăt care primise doar vreo doua fumuri și apoi le-am împletit în trei. Când am terminat am legat capătul cu sfoară și am tăiat surplusul de carnat ce rămăsese. Am pus totul într-o tava împreună cu marinata în care a stat carnea.

Am acoperit tava cu folie de aluminiu și am dat-o la cuptorul încins (nu știu la ce temperatură pentru că la cuptorul de acasă nu am termometru, dar oricum la foc mediu spre mare). Separat am pus la fiert în apă cu sare vreo cincisprezece cartofi roșii nu foarte mari. Am făcut un baiț din miere cu muștar Dijon, sos dulce de ardei iute, piper și cimbru cu care am uns friptura din cincisprezece în cincisprezece  minute. Când friptura a fost cam la jumătatea drumului am pus și cartofii fierți în tava. Cu zece minute înainte de a fi gata carnea am scos din nou tava, am întors cartofii și i-am apăsat ușor cu o furculiță astfel încât să se aplatizeze puțin și sa se crape dar, nici prea-prea, nici foarte-foarte. Am pus pe cartofi un amestec de ulei de măsline cu putina sare, usturoi și rozmarin zdrobit.

Am servit minunea asta cu castraveți și gogoșari murați.

Am fost foarte mândru pentru că mamei i s-a părut extrem de delicios acest fel de mâncare🙂

PS: În ultimul timp am cam tras mâța de coada cu rețetele așa că astăzi mai pun încă vreo două-trei rețete ca să nu va suparăți pe mine🙂

5 Răspunsuri to “Muşchiuleţ împletit”

  1. Nu cred ca-ti mai iese o data … weekend-ul asta … in Timisoara !😀
    I DARE YOU !😛

  2. Ce zici mister ?😀

  3. hate iu!:mrgreen:

  4. @Piff: Incercam sa vedem ce iese🙂
    @Georgiana: Nu te cred!!!🙂

  5. Salut,

    Am intrat pe blog-ul dvs. si ne-a placut foarte mult – aveti retete culinare delicioase YUM!!! YUM!!!
    Ne-am bucura sa va avem in familia Petitchef

    Am fi incantati daca ati dori sa adaugati blog-ul dvs. la http://ro.petitchef.com astfel incat utilizatorii nostri, cat si noi, sa ne putem bucura de retetele dvs.

    Petitchef este un portal frantuzesc bazat pe retete culinare. Cateva sute de blog-uri sunt deja inscrise si beneficiaza de expunere pe Petitchef.

    Pentru a adauga blog-ul dvs. la http://ro.petitchef.com puteti folosi http://ro.petitchef.com/?obj=front&action=site_ajout_form sau puteti merge la http://ro.petitchef.com si dati click pe „Adauga blog-ul tau”.

    Toate cele bune,

    Vincent
    Petitchef

Lasă un răspuns

