Pui cu usturoi în oala de tuci

Am pus astăzi friptură de porc, am pus o ciorbă asa ca pun și ceva ușor de făcut cu niscaiva pulpe de pui.  Ingredientul minune pentru felul ăsta de mâncare nu este vreun condiment special. Nu, componenta care face diferența este oala de tuci, adică o oala mare, încăpătoare, de fontă zmălţuită grea de vreo patru kile care păstrează căldura în interiorul ei într-un mod în care nici o altă oală nu o face. Am găsit oala asta abandonată undeva în bucătăria de vară a bunicilor mei și chiar dacă arăta jalnic a fost dragoste la prima vedere🙂 Am curățat-o cale de vreo două ore timp în care am şurluit-o cu tix, am fiert-o de două ori și am spălat-o din nou cu detergent. Oricum, rezultatul a meritat orice efort! Acum oala asta e una dintre oalele mele preferate: nu numai ca iasă o mâncare nemaipomenită în ea dar are și suflet.

Bun, acum sa trecem la oile noastre și să va povestesc despre cum am pregătit puiul cu usturoi. Am luat din piață cam doua kilograme de pulpe întregi pe care le-am spălat, le-am tăiat la încheietura în două și le-am curățat (pe flacăra aragazului) de perii rămași. Am crestat carnea pe ambele parți și am lăsat-o în apă cu sare până am pregătit oala (cam patruzeci de minute).

În oală am așternut un pat de legume din două țeline măricele tăiate în cuburi zdravene, trei cepe tăiate la fel ca țelina, mult cimbru, piper proaspăt zdrobit și Maggi. Am asezonat cu ulei de măsline și două căni de vin alb.

Deasupra am pus pulpele masate bine cu piper, boia și chili. Peste pulpe am pus câteva fire de cimbru proaspăt și câteva frunze de salvie uscată, Apoi a urmat usturoiul (muuuuult usturoi – cam trei căpăţâni) pe care l-am înghesuit printre bucățile de carne. Pe laterala oalei am pus fâșii întregi de morcov astfel încât carnea să nu se prindă.

Am acoperit totul cu folie și am dat la cuptorul încălzit zece minute la 180 de grade. Am lăsat totul la cuptor pana când carnea s-a pătruns bine de tot. Am dat folia deoparte, am stropit cu puțin ulei de măsline și am mai lăsat la cuptor oala încă vreo zece minute pana când pulpele au căpătat o culoare roșie minunată.

Am servit pulpele cu un piure de cartofi albi făcut cu lapte și unt – un adevărat deliciu.

Vă rog sa ma credeți pe cuvânt ca a fost ceva deosebit…

Spor la treaba!

PS: Aceasta a fost postarea cu numărul 50🙂

9 Răspunsuri to “Pui cu usturoi în oala de tuci”

  1. I remember it !!!!
    Chiar a fost ceva deosebit …. a intrat in „Top 3” dupa Coaste si Muschiulet cu „surrpriza”!

  2. pana aici miroase a usturoi😀 pacat ca nu am oala de tuci, dar improvizez eu ceva, ca prea merita.

  3. Asta chiar si de aici de la sute de km pare foarte gustos! Ai inceput in forat anul! Bravo!

  4. E la cuptor. Cu ceva mici modificari. N-am avut oala de tuci – am bagat intr-un de iena, condimentele proaspete au fost inlocuite cu cele la punga, boia…? iute sau dulce? am pus din ambele sa fiu sigura :)))) Fara Maggi – nu folosesc niciodata, fara morcovi – am uitat. Am pus 2 jumatati de ardei, ca tot erau prin frigider. Sunt tare curioasa ce-o iesi! :))

  5. @Nasturica: Apai sigur buna tre sa iasa🙂

  6. Deci da!! O super-bunatate!!

  7. @NA: habar-n-ai ce bine imi cade cand cineva imi incearca retetele si sunt bune🙂

  8. Salutare Radu, iti scriu de peste mari si tari din Toronto. Am facut reteta ta azi, am avut o oala de lut zmaltuita si a iesit bestial. Lacri

  9. @Lacri: Ma bucur extrem de mult ca ti-a iesit reteta! Sper sa mai incerci si altele🙂

Lasă un răspuns

