Salata de paste cu două dressing-uri

Acum câteva seri Doris, o bună prietenă de acasă din Simeria, m-a rugat sa îi dau o idee pentru o salată de paste mai specială. Săptămâna aceasta este ziua gemenelor ei Evelina și Eliza; împlinesc patru ani și sunt doua fetițe inteligente și frumoase cum rar ați mai văzut. Cu tatăl lor, Ovidiu, am fost coleg de bancă timp de opt ani și foarte multă vreme a fost prietenul meu cel mai apropiat. Acum, din păcate, distanța dintre Timișoara și Simeria ne obliga să nu ne mai vedem atât de des cum ne-am dori. Vă dați seama că am fost extrem de bucuros să particip, fie doar și cu o simplă rețetă la evenimentul lor atât de important.

Aşa că aseară mi-am suflecat mânecile și m-am apucat de o salată care pe cât e de simplă pe atât este de gustoasă și de „efect” pentru invitați. În primul rând am pus la fiert în apă cu ulei și sare o pungă de patru sute de grame de paste fusilli. Din păcate eu nu am avut la îndemână decât paste normale. Mult mai bine arată pastele colorate (cele de la Barilla sunt cele mai bune de pe la noi).

Separat am pregatit cam doua sute de grame de porumb si două sute de grame de mazăre, cam 300 de grame de șuncă afumată tăiată cubulețe cam de dimensiunea bobului de mazăre, o mână bună de masline verzi feliate, cam zece centimetrii de praz tăiat rondele fine, doua tije de ţelină feliate, jumatate dintr-un gogoşar roşu imens tăiat tot cubuleţe şi ceva ardei verde marunţit. Am scurs pastele după ce s-au fiert, le-am lăsat să se răcească si le-am amestecat cu toate ingredientele înşirate mai sus.

Am făcut primul dressing din patru căţei de usturoi zdrobiti si amestecati cu o lingura de Maggi, piper roșu și negru proaspăt zdrobit și ulei. În mujdeiul acesta am incorporat cam 400 de grame de iaurt. Am amestecat dressing-ul cu pastele. Pentru servire am făcut un al doilea dressing de data aceasta puţin mai special: trei linguriţe de oţet balsamic amestecate cu trei linguriţe de sos de soia si o lingura mare de zahăr brun. Amestecul acesta l-am pus pe foc mic pâna a scazut si a căpătat o consistenţă groasă, siropoasă. Cu o lingură am făcut „aţe” de dresing brun peste pastele aşezate in farfurie. La sfârșit am presărat deasupra pătrunjel tocat fin. Le-am infulecat cu mare plăcere!

 

Vreau să închei dorindu-le lui Eve și lui Eli sănătate și fericire alături de părinți, bunici și toți cei care le sunt dragi! LA MULȚI ANI!!!

PS: Doris, spor la treaba și sper să vă placă!🙂

17 Răspunsuri to “Salata de paste cu două dressing-uri”

  1. tocmai ce-am terminat de gatit o salata de paste cu ton😉

  2. Tare bine arata…cu siguranta e si delicioasa!

  3. unde gasesc sos de soia?? tre s’o fac! astept raspuns, da????

  4. @BlueRiver: Sunt sigur ca a iesit foarte buna🙂
    @violette: Dap, a fost foarte buna.
    @Georgiana: Sos de soia gasesti aproape in orice hipermarket. Eu am luat o sticla de 1 L de la Metro.

  5. deci vezi ca nu te-am mintit pe dc ….de acum chiar te citesc. o intrebare: la primul derssing ai zis ca ai pus o lingurita de maggie…….ce e aia bre? secretul gustului? a si inca o intrebare ca tot ai vorbit de iaurt….vreau sa fac o salata de castraveti cu iaurt si menta dar sincer habar nu am ce iaurt sa folosesc din alea de pe raft de la market,…deci pls help….si presupun ca salata asta merge doar cu castraveti proaspeti nu si cu de aia murati

  6. @ThoR: Bine ai venit pe aici!!!🙂 Da, am pus Maggi Secretul Gustului pt ca mie imi pare mai gustos decat cu sare. Daca nu iti place poti sa pui si sare (dupa gust). In legatura cu iaurtul iti recomand fara drept de apel iaurtul de oaie si bivolita Cedra de la Napolact.

    http://www.pretistet.ro/produse/alimentare/lactate/iaurt-natural-iaurt-de-baut/napolact-cedra-iaurt-din-lapte-de-oaie-si-bivolita-850gr.html

    Crede-ma, e mega bun chiar daca e mai scump…
    Daca vrei sa pui si castraveti in salata poti sa pui fara probleme. DAR! Daca pui proaspeti sa-i pui inainte de servire pentru ca au tendinta sa se inmoaie si sa lase apa cand dau de sare. Daca folosesti castraveti murati dupa ce ii tai cubulete sa-i lasi sa se scurga bine de tot, eventual sa-i si presezi usor cu mana.
    Spor la treaba si sper ca ti-am fost de ajutor🙂

  7. Da ….de mare ajutor …..deci ala de la napolact …..multam fain

  8. imi place cum arata si is mort dupa paste. O intrebare :
    Detest mazarea. O scot pur si simplu din reteta, sau ai vreo sugestie pentru inlocuirea ei?

  9. @Lepka: Poti sa elimini mazarea daca nu iti place si poti sa pui in loc ciuperci de exemplu. Salata asta e ca si pizza, poti sa pui in ea ceea ce iti place mai mult🙂

  10. pe luni sper sa gasim o reteta noua ….asta de aici am sa o fac sambata

  11. @ThoR: Probabil in seara asta o sa pun o reteta super simpla dar foarte buna de cartofi gratinati😉

  12. Omule , esti genial . Sincer … Arata de nota 10 toate retele de pe-aici (ce-am reusit sa vad) . „Cook like a man” suna bestial . Ce sa mai zic ? Eu sunt o calamitate in bucatarie … Lucrezi la vreun restaurant sau e doar pasiune ?

    PS E singurul blog la care am bifat chestia cu „notify me of new posts” . Deci chiar nu glumesc . 😉

  13. @Adi: Ma bucur ca iti place ceea ce fac eu pe aici🙂 Stai linistit ca nimeni nu s-a nascut invatat si mi se mai intampla si mie s-o dau in bara🙂 E doar pasiune, in viata de zi cu zi sunt Network Admin…deci nici o treaba cu bucataria :)) Oricum vreau sa urmez un curs de bucatari ca sa am si o diploma. Visul meu este sa-mi deschid la batranete un restaurant😀

  14. hai maestre ca ai castigat dupa cum ti-am spus. felicitarile simple te asteapta sa le ridici. asteptam disursul …..a si vezi ca o sa venim si personal sa te felicitam deci e cazul sa dai drumul la cuptor sa treci pe la macelar sa aiba tot ce trebuie iar la magazinul non stop sa aiba provizii cu bere=))

  15. Am ramas datoare cu un raspuns… recunosc ca n-am mai trecut pe aici de ceva vreme, am fost prinsa cu alte treburi si raceli.
    Crapul la carton, caci despre el este vorba, se prepara in felul urmator: se ia una bucata crap, mai marisor asa, nu se curata de solzi (asta e partea cea mai buna), se taie pe spate, nu pe burta, se goleste de intestine, se spala… intr-o tava, unsa cu ulei, se pune un carton de marime tavii, se unge si el cu putin ulei, apoi se pune crapul desfacut, cu partea cu solzi pe carton, se condimenteaza( condimente pentru peste), se pun feliute de rosii si de lamaie, se stropeste cu putin ulei si putina apa si se baga la cuptor. Pofta buna!😉

Lasă un răspuns

