Supă de roșii

Încep această postare prin a-mi cere scuze celor care îmi urmăresc aventurile culinare. Nu am mai postat nici o rețetă de foarte mult timp. Din păcate nu am avut starea sufleteasca potrivită ca să scriu. De gătit am mai gătit între timp dar nu ca de obicei. Am ignorat blogul și pentru acesta sper să mă iertați și să continuați să-mi încercați rețetele.

Pentru că încă suntem în Postul Sfintelor Paști astăzi m-am gândit să vă propun o rețetă fără carne, ouă sau alte alimente nepotrivite în această perioadă. Supa aceasta de roșii este pe cât de simplă pe atât de delicioasă. Din păcate în aceasta perioada nu am avut roșii proaspete asa ca am folosit bulion de casă; nu va faceți nici o problemă, a ieșit absolut delicios și așa. Dar haideți să vedem cum am procedat…

Am cumpărat din piață o țelină, pătrunjel (rădăcini și frunze) și două bucăți de păstârnac.  Morcovi și ceapă aveam de acasă din gradina.

Legumele au fost curățate, spălate, crestate în doua și puse toate împreună la fiert (mai puțin țelina pe care am tăiat-o în cuburi). Am mai pus trei foi de dafin, boabe de piper negru și roșu și ceva sare.

Am lăsat totul la foc moderat pana când s-au fiert legumele. În acest moment am pus bulionul (aproape un litru) și trei linguri de pasta de roșii concentrată.

Am mai lăsat supa la fiert cam jumătate de ora după care am scos toate legumele și am pus o legătură de pătrunjel verde pe care l-am scos după ce supa a fiert și a scăzut binișor.

Am pus cam trei linguri de ulei și cam asta a fost tot. În acesta supa puteți să puneți tăieței de post fără ou. Eu din păcate am călcat strâmb pentru ca am făcut niște gălușcuțe din gris, faina și ou…

Supa acesta a fost extrem de bună servita și rece.

Spor la treabă!

10 Răspunsuri to “Supă de roșii”

  1. e delicioasa!… am facut si eu saptamana trecuta, dar fara goi de dafin si piper, iar in loc de bulion, am pus rosii in bulion, din alea cubulete, la cutie🙂
    sa-ti fie de bine!🙂

  2. Mmmm arata delicios, o sa incerc si eu sa o reproduc🙂

  3. am facut si eu una dar ceva mai simpla: ceapa tocata morcov pasta de tomate ,smantana ,sare piper si cu rusine recunosc secretul gustului. a…plus taieti..am incercat de cateva ori sa o fac cu rosii dar a iesit prea acra..chit ca am pus o lingurita de zahar sa ii mai taie….tot degeaba…

  4. @BlueRiver: Excelenta idee!
    @Ninu: Spor la treaba!🙂
    @ThoR: Merci ca mi-ai adus aminte!!! Am uitat sa precizez ca am pus si vreo doua linguri de zahar care sa-i mai taie din acreala bulionului…

    • daca folosesti pasta de tomate si nu bulion nu e nevoie de zahar. eu folosesc pasta de tomate de la olimpya. am incercat mai multe dar am ramas la asta…..si corect…vara merge si rece

  5. welcome back!!

  6. Felicitari pentru retete, deosebite!

  7. @monica:🙂
    @Naina: Multumesc frumos🙂 Si mie imi place mult blogul tau.

  8. Salut.Imi place foarte mult ceea ce faci tu, aici ,dar in ultima vreme nu prea ai mai facut nimic.Te-ai lenevit?Pacat de un asa maestru….Asteptam multe retete de la tine (suntem de la cluj)

  9. @Paul: Eh, imi dau si eu silinta, nici pe departe nu sunt maestru🙂 Oricum multumesc🙂 Promit ca o sa pun retete mai des.

Lasă un răspuns

