Curry de pui cu ciuperci

Îmi place bucătăria orientală la nebunie. Mor după aromele puternice folosite la prepararea mâncărurilor dar mai ales îmi plac amestecurile de mirodenii: garam masala și curry. Cum deja v-am propus o rețetă cu garam masala m-am gândit sa gătesc de data asta un curry.

Curry-ul este o denumire generică utilizată pentru a descrie o varietate de feluri de mâncare  condimentata cu un amestec de mirodenii. Praful de curry (sau pasta, pentru ca se găsește și sub forma de pastă) are în mod tradițional trei componente de bază: tumeric (curcumă), chimen și coriandru. Pe lângă aceste condimente se mai adaugă piper, chilly, fenicul, cardamom cuișoare, praf de usturoi sau chiar praf de ceapă. Curry-ul are o aromă inconfundabilă care amintește de gustul Asiei.

Dar haideți să vedem cum am procedat eu. Am cumpărat cam un kilogram și jumătate de piept de pui. Din piață am luat praz, o legătură de frunze de pătrunjel și cam cincisprezece ciuperci potrivite ca dimensiune.

Pieptul de pui l-am tăiat în cubulețe de dimensiunea unei îmbucături.

L-am lăsat vreme de o ora împreună cu un amestec de condimente (piper roșu, piper negru, coriandru, bucăți de chilli uscat și sare de mare, toate pisate în mojar).

Cât carnea prindea aroma condimentelor am spălat ciupercile și le-am curățat de pielița care le acoperă. La această rețetă am folosit praz pentru ca are o aromă mai deosebită, mai fină decât cea a cepei (evident, se poate folosi și ceapa verde sau chiar ceapa normală). Am tăiat rondele cam treizeci de centimetrii de praz. Acum, ca să fac o mică paranteză, trebuie să vă spun că o mâncare adevărată indiană sau tailandeză se face cu ghee sau unt clarifiat. Din păcate eu n-am mai avut răbdare (mi-era groaznic de foame ca să fiu sincer🙂 ) să fac ghee așa că am folosit unt. Dacă doriți să faceți propriul ghee de casă vă propun rețeta colegei mele în ale bucătăritului, Laura Adamache.

Ca să n-o mai lungesc, în wok am topit cam 150 de grame de unt în care am călit prazul. Când acesta s-a înmuiat am pus bucățile de carne de pui și le-am prăjit puțin și pe acestea.

Am pus și o lingură mare de arahide prăjite zdrobite în râșnița de cafea (pe care eu o folosesc pentru condimente).

Au urmat ciupercile tăiate în bucăți mari. După 3-4 minute am pus o cana zdravănă de vin alb demisec și o cană de supa fierbinte făcută din două cuburi Maggi (vinul și supa trebuie sa fie doar cât să acopere puiul și ciupercile din wok).

Am lăsat totul la fiert pe foc mediu spre mic. Când zeama a scăzut am pus din nou o lingura de arahide zdrobite și praful de curry – două linguri de supă. Am pus deasupra o cutie și jumătate de iaurt de 450 de grame.

Când curry-ul, pentru că deja putem să-i spunem așa, a început din nou să bolborosească, l-am potrivit de sare și … asta a fost tot🙂.

Am servit curry-ul cu pătrunjel tocat și presărat deasupra și o garnitură de orez fiert simplu în apă și sare.

Nu vă pot descrie ce aromă și ce gust (picant dar nu prea tare) a avut mâncarea asta.

Spor la treaba!

PS: Mulțumesc Alina pentru poze😉

3 Răspunsuri to “Curry de pui cu ciuperci”

  1. Pentru ca aveam piept de pui si ciupercute, am intrat pe net sa vad ce mai pot gati, inafara de ce stiu sa gatesc… si am dat pe la tine sa vad ce-aio mai gatit si tu si, surpriza, imi oferi o reteta pe care o pot face, deoarece dispun de toate ingredientele🙂
    Multumesc!… plec in bucatarie sa ma apuc de gatit;)

  2. @BlueRiver: Spor la treaba!!!🙂

  3. Cat de apetisant arata !!!

Lasă un răspuns

