Vită in sos de bere brună cu cartofi la grămadă

Vă propun astăzi o rețetă pe cât de simplu de gătit pe atât de gustoasă. Singurul bai, ca să zic așa, este că durează destul de mult până e gata.  Vita asta în sos de bere brună e super fain de făcut atunci când știți că veți avea musafiri la masă. Odată ce ați terminat cu pregătirea inițială a cărnii și ați pus vasul în cuptor aveți timp două ceasuri să stați de povesti și sa beți un vin sau o bere în compania prietenilor. Mirosurile îi vor înnebuni pur și simplu pe oaspeții voștrii iar atunci când masa va fi gata aceștia vor fi gata sa înfulece tot ceea ce le veți pune în farfurie🙂.

Dar iată cum se gătește vita în acest fel. În primul rând aveți nevoie de două kilograme și ceva de carne de vită (eu am pus doua caserole de 950 de grame de carne pentru gulaș plus încă una de 400 de grame de pulpa de mânzat). Mai aveți nevoie de vreo șase cepe, cinci-șase morcovi, o rădăcină de pătrunjel, cam o duzină de caței de usturoi, un ardei, un pachet de unt, făină, boia, sare, condimente (piper roșu și negru, coriandru, ienibahar și ardei iute uscat – după gust), o cană de supă de pui sau de vită (puteți să o faceți din cuburi Maggi dacă nu aveți supă veritabilă) și evident de o halbă plină cu bere neagră.

Tăiați carnea în bucăți generoase și lăsați-o puțin să se zvânte pe niște șervețele de bucătărie. Într-un bol amestecați cam o cană de faină cu boia dulce (puneți atâta boia încât să iasă roz amestecul) și cam o linguriță de sare fină. Tăvăliți bine de tot carnea în amestecul acesta.

Topiți jumătate de pachet de unt într-o tigaie anti-aderentă și prăjiți bucățile de carne pe toate părțile pană când acestea încep să prindă crustă (cam 3-5 minute nu mai mult).

Scoateți carnea într-un vas și condimentați cu condimentele proaspăt zdrobite.

Tăiați morcovul și pătrunjelul rondele iar ceapa și ardeiul solzi. Într-o oală mai joasă pe care o puteți pune în cuptor (eu am folosit oala mea credincioasă din tuci) topiți cealaltă jumătate de pachet de unt (eventual puteți să mai puneți câteva linguri de ulei de floarea soarelui) și căliți ceapa și ardeiul cât să se înmoaie. Puneți și zarzavatul și mai lăsați cam un minut.

Opriți focul și așezați deasupra carnea prăjită, usturoiul tăiat mare, cana de supă și berea. Acoperiți cu folie de aluminiu și dați totul la cuptorul încins timp zece minute la 180 de grade. În momentul acesta ați cam terminat cu gătitul🙂 După două ore o să aveți cea mai fragedă și mai gustoasă carne de vită din lume🙂.

Ca și garnitură am făcut două tigăi de cartofi la grămadă. Cartofii la grămadă se fac extrem de simplu și sunt delicioși. Trebuie doar sa puneți cartofi tăiați felii subțiri împreuna cu usturoi zdrobit și ulei într-o tigaie teflonată. Acoperiți tigaia și lăsați la foc mediu spre mic. Cartofii trebuiesc lăsați neamestecați pană când cei de pe fundul tigaii încep sa se prăjească. Amestecați și lăsați din nou pe foc până când, din nou, cartofii de pe fundul tigăii încep să se prăjească. Asezonați cu sare și piper. Bucăţelele de cartofi puțin arse vor da o savoare și o textură deosebită acestei garnituri.

Vă dați seama cât de bună a fost mâncarea că nici nu am mai apucat sa fac o poză finală de prezentare🙂

Spor la treabă!

PS: Când serviți carnea în farfurii e musai sa puneți și câteva linguri bune de zoft pe lângă!!!

16 Răspunsuri to “Vită in sos de bere brună cu cartofi la grămadă”

  1. ceva de genul am facut si eu ieri(reteta de baza era cu vita dar eu am gatit putin purcel🙂 )…e mega delicioasa mancarea gatita cu bere neagra!
    o sa incerc si reteta ta!😉

  2. @Piffus: De acum o luna si ceva? Mai greu😛

  3. Bine ca esti tu destept😛.
    Eu speram sa fi fost facuta ieri … sau chiar astazi😀

  4. Catalin Says:

    Ai Cristos ca baloshesc tot aici ! Vita si Cartofi, ambrozia si nectarul meu !

  5. @Alina: Musai sa incerci!🙂
    @Catalin: Las ca-ti fac cand ajungi in Timisoara🙂
    @Piffus: N-or intrat zilele in sac😛

  6. asta daca nu ma insel e o reteta de inspiratie irlandeza ….musai o sa incerc si eu

  7. @ThoR:😀😀😀 Din pacate am uitat sa iau Guinness asa ca am facut-o cu Ciuc neagra pt ca numai d’aia era la magazinul din colt. Daca incerci reteta si o sa pui Guinness obligatoriu sa-mi zici cum ti-a iesit!!!

  8. aici n-am inteles: Opriți focul și așezați deasupra carnea prăjită, usturoiul tăiat mare, cana de supă și berea. Acoperiți cu folie de aluminiu și dați totul la cuptorul încins timp zece minute la 180 de grade. În momentul acesta ați cam terminat cu gătitul🙂 După două ore o să aveți cea mai fragedă și mai gustoasă carne de vită din lume !
    deci opresc, las 10 min si dupa 2 ore e gata. cum vine asta??
    aştept explicaţii suplimentare, te rog. vreau să fac reţeta asta mâine.
    merci anticipat.

  9. @Georgiana: Pai, dupa ce ai terminat de calit legumele opresti focul. Pui carnea deasupra lor si berea cu supa de pui/vita (legumele au rol si de a nu lasa carnea sa se prinda de fundul recipientului). Lichidul tre sa fie cam la nivel cu carnea pate chiar sa dea putin peste carne. Acoperi cu folie de aluminiu in caz ca nu ai capac care sa reziste in cuptor. Dai drumul la cuptor la 180 de grade si il lasi 10 min. sa se incalzeasca. Dupa ce e incalzit bagi oala in cuptor si gata. Dupa doua ore scoti carnea facuta. Faza e ca depinde si de cuptor…daca nu ai cuptor care sa-ti indice gradele 180 de grade e foc cam mediu spre mic. Daca vrei detalii mai multe da-mi un telefon ca e numarul meu afisat pe FBK.😉 SPOR!!!

  10. moooamma eu vreau ceaunul ala plin cu carne… intre timid, pot ??? :))

  11. Cu mare drag te invit sa raspunzi provocarii Dulce Romanie, pe care luna aceasta o gazduiesc pe blog-ul meu.. Ingredientele provocarii sunt menta si ciresele… 2 ingrediente pline de inspiratie, zic eu🙂. Multumesc anticipat Radu .. O zi frumoasa.

  12. @Dulcegarii culinare: I’m in!!!🙂

  13. Multumesc frumos Radu.. Ma incanta participarea ta… astept cu nerabdare reteta sau retetele ;)) Pup

  14. Frate, ce e zoftul? Când serviți carnea în farfurii e musai sa puneți și câteva linguri bune de zoft pe lângă!!! O fi sosul, ca eu asa m-am gindit prima data?! Dar la sos se zice sos, asa ca tre sa fie altceva….

Lasă un răspuns

