Cotlete de porc cu sos de cireșe

Acum ceva timp am primit o „provocare” din partea Antoninei: să pregătesc o rețetă care printre alte ingrediente să conțină mentă sau cireșe.

După ce am stat și m-am socotit am zis să încerc ceva mai special; și fiindcă blogul meu se cheamă „Cook Like a Man” m-am gîndit sa fac ceva manly așa că am pus de niște cotlete la cuptor cu un sos de cireșe.

Am folosit cam două kilograme de cotlet de porc. După ce am porționat carnea (cotletul a fost inițial întreg)

am pregătit o marinată din următoarele componente: zece linguri de ulei de măsline, o căpățîna de usturoi zdrobit doua linguri de Maggi, o linguriță de piper proaspăt măcinat, un sfert de linguriță de chili, un praf de cimbru, jumătate de cană de bulion, două lingurițe cu vârf de boia dulce, trei lingurițe de pasta concentrată de roșii precum și sucul și coaja unui lime. Am amestecat într-un bol carnea cu aceasta marinată după care i-am făcut un ”masaj” de vreo două minute astfel încât aromele sa pătrundă cât mai temeinic în carne. Am acoperit bolul cu folie de plastic și am lăsat-o în frigider cam șase ore.

După ce s-au scurs cele șase ore am scos carnea și am lăsat-o să ajungă la temperatura camerei. Într-o tigaie teflonata am început sa prăjesc bucățile de cotlet câte trei minute pe fiecare parte.

După ce am isprăvit cu sigilatul aromei în carne am așezat cotletele într-o tavă, le-am stropit cu jumătate de pahar de vin roșu demisec, am acoperit tava cu folie și am dat-o la cuptorul încins vreme de zece minute la 180 de grade.

Tava a stat în cuptor cam o oră și jumătate până când s-a pătruns carnea bine de tot.

In tigaia teflonata am călit la foc mic două cepe potrivite în trei linguri de ulei de floarea soarelui. Peste ceapă am pus o jumătate de pahar de vin rosu demisec și o lingură de zahăr brun si am lăsat totul să fiarbă la foc mic.

După zece minute am pus o cană de bulion si cam 2/3 kg de cireșe fără sâmburi.

Între timp compoziția a ajuns din nou la fierbere (tot la foc mic) am adăugat zeama unui lime precum si două linguri bune de zahăr brun. Am potrivit de sare, si am pus un praf de piper si un praf de chilli. A iesit un sos dulce/acrișor/picant nemaipomenit.

Am scos tava din cuptor; carnea aproape ca se desfăcea singură de pe os.Am pus sosul de cirese printre bucațile de carne si am mai lăsat totul incă 10-15 minute la 200 de cât să capete cotletele culoare.

Separat am facut un piure de cartofi albi (se zice ca sunt cei mai buni pentru piure). Piureul a fost unul simplu doar cu unt, lapte (fierbinte) și sare.

Am servit mâncărica asta cu niște castraveciori murați acrii și crocanți.

Cei care au gustat-o pot să confirme ca nu m-am făcut de rușine🙂

Spor la treabă!

PS: Am lăsat ultima poză la dimensiunea originală pentru că era păcat să nu vedeți în ce hal a arătat😛

7 Răspunsuri to “Cotlete de porc cu sos de cireșe”

  1. Deci/ care va sa zica m-ai lasat cu gura cascata… poate poate pica si la mine o bucata de porc d’asta imbalsamat!!! ce dezmaturi Radu.. macar zi-mi ca l-ai mancat singur.. nu de alta dar nu cred ca pot sa-mi distribui invidia si catre alta persoana!! dementiala reteta!! sigur o sa o pregatesc si eu ! Multumesc tare mult pentru participare !!

  2. @Dulcegarii culinare: Hehe ma bucur tare mult ca iti place ce am mesterit🙂 Oricum am vazut si reteta pe care ai pus-o tu: absolut dementiala! Si nu, nu am fost singur la masa😛 De obicei gatesc pentru prietenii mei…deaia si prefer mancarurile la tava si la cuptor: pot sa fac in cantitati industriale :))

  3. Hate you ! :)) . stai sa-i gasesc un cusur sa-mi treaca indivia : e prea buna ! sic!! :))

  4. mmm, mi-a venit apa in gura🙂

  5. Baaaai…. da ce fain arata ! Salivez aici pe tastatura ! Cred ca incerc in w-e😉

  6. mor dupa combinatia de carne cu sos dulceag , eu fac de multe ori cu sos de visine , mi-ai facut o pofta!!!

  7. […] 38.  Radu – Cook like a man ! – Cotlete de pork cu sos de cirese […]

Lasă un răspuns

