Pui cu urechi de lemn

Acuma să vă spun drept cam mint… Ciupercile n-au fost faimoasele „urechi de lemn” chinezești, au fost mult mai autohtonele „trâmbița piticului”. Din păcate numai aşa ceva am găsit la supermarket dar oricum au fost extrem de bune și acestea … 🙂

Duminică m-am pus din nou pe treaba. Cu o zi înainte ne văzusem toată gașca la Mişu acasă care a gătit niște hamburgeri geniali. Ca să nu rămân nici eu mai prejos am invitat și eu pe toată lumea a doua zi la o mâncare chinezească. Cumpărasem de curând ciuperci deshidratate și ma gândeam sa le pun la treabă.

Am cumpărat doua caserole de pulpe de pui dezosate care cântăreau cam un kilogram și jumătate după ce le-am curățat. Am purces la întocmirea unei marinate în care am pus așa: zece linguri de sos de soia, două linguri bune de oister sauce, trei linguri de sos dulce de ardei iute, o linguriță de oțet de orez, o linguriță de ulei de susan, jumătate de linguriță de sos salsa exxxtra picant, două linguri de untdelemn, coaja galbenă rasă de la o lămâie plus suc din jumătatea aceleiași lămâi, cam trei centimetrii de ghimbir proaspăt ras, patru căței de usturoi, piper și boia.

Carnea tăiată în fâșii am lăsat-o pentru trei ceasuri în marinată. Tot în acest timp am pus și ciupercile la rehidratat în apa rece.

Între timp am curățat o ceapa mare roșie și am ciopârțit-o mărunt de tot. Am tăiat în cuburi destul de mari doi gogosari verzi și unul mai mare roșu.

Trei caței de usturoi i-am făcut feliuțe; la fel și o bucată de ghimbir proaspăt (nu mai mult de doi centimetrii). Când mi-au sosit oaspeții m-am apucat de gătit.

Fiind o mâncare cu specific chinezesc evident ca totul s-a petrecut în wok :). Prima data am prăjit carnea la foc foarte iute în vreo 5 linguri de untdelemn.

Când aceasta a fost pătrunsă bine am scos-o într-un castron separat iar sosul rămas l-am pus într-un bol (aveam nevoie de el mai târziu). În wok-ul rămas curat am topit o sută de grame de unt. În acest unt am călit prima data ceapa pentru câteva minute

apoi am pus usturoiul și ghimbirul și le-am mai lăsat un minut la foc măricel. Au urmat gogoșarii.

După un minut am pus cam trei linguri de sos de soia , doua linguri de sos dulce de ardei iute și două linguri de oister sauce. După un alt minut am innabuşit totul în vin alb (cât sa fie la nivel cu legumele din wok).

Am pus cam doua linguri mari de zahar și am lăsat să scadă puțin. A sosit și vremea ciupercilor (pe care, am uitat să vă spun, le-am ales înainte astfel încât să nu scape vre-o crenguță sau pai în mâncare).

Am mai pus puțin vin alb și am pus la loc carnea. Am mai lăsat vreo două minute, am mai completat cu puțin din sosul în care am prăjit carnea și am oprit totul. Am pus piper, niște fulgi de ardei iute uscat și jumătate de legătură de pătrunjel proaspăt tocat.

Mâncarea asta am servit-o cu orez sălbatic fiert în care am pus coajă rasa de lămâie iar mai către sfârșit, miez de nucă zdrobit. Orezul a ieșit mai brun la culoare dar nemaipomenit de gustos.


Spor la treaba!

PS: Recunosc cinstit că pentru aceasta rețetă m-am inspirat din ideile maestrului Radu Popovici

3 răspunsuri to “Pui cu urechi de lemn”

  1. arata foarte bine 😀

  2. @Ellena: Multumesc frumos 🙂

  3. Mai vrem si alte mancaruri cu trambita piticului deshidratati.

Lasă un comentariu